AlyaMeyra iyi de biz toprakları üretmeye müsait bir ülkeyiz. Bu ülkede her şey yetişiyor, yetişiyor da ithal olan tercih edildiği için her şey üreticinin elinde kalıyor. Ayrıca bilim insanlarımız da var. Aşı bile üretiyorlar da; Almanya’da üretiyorlar. Neden acaba? Yeterli destek sağlanamadığı için olabilir mi mesela?
Bu ülkeye fayda sağlamak için illa yüksek lisans yapmaya gerek olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta ülkemin eğitim gören insanlara verdiği değer de ortada. Bugün bir öğretmen atanamadığı için taksiye çıkıyorsa, markette kasiyer oluyorsa demek ki her şey eğitim değilmiş bu ülkede maalesef. İnsanları sınıflandırmak yanlış olur bu şekilde.
Önemli olan, madem bir ülkenin ürünlerini boykot edeceğiz; o zaman devlet çıkıp diyecek ki bunları ülkeme sokmuyorum. Satışını yasaklıyorum. Benim üreticim mis gibi sebze, meyve üretiyor. Mis gibi içecek yapıyor. Mis gibi telefon üretiyor, teknolojik alet üretiyor, beyaz eşya üretiyor, otomotiv sektöründe önemli adımlar atıyor. Bundan sonra önce ben, sonra milletim “kendi üreticimize” destek sağlayacağız diyecek.
Almanya neden bu kadar zengin ve gelişmiş bir ülke biliyor musunuz? Üretimde bir numaradalar çünkü. Her şeyi üretiyorlar ve satıyorlar. Sebzesinden, meyvesinden, otomobiline kadar üretiyorlar. Biz de böyle olalım, sonra boykot ederiz inşallah…