_Koncuy_ Kızlar ikizlerim prematüre doğdular şuan 6 ay 3 günlüğüz. Düzeltilmiş 5 aylık oluyoruz. Geçen ay doktorumuz meyve suları ile başlayabilirsin demişti 3 gün kuralı ile. Düzenli vermedim açıkcası yani bir ayda üç şey tattırdım sadece. Bütün herşeyi mi böyle 3 gün kuralı yapmamız lazım yoksa sadece alerji olacak besinlerde mi yapılmalı bilgisi olan var mı?
Aselask34 _Koncuy_ evet canım herşeyi 3 gün kuralıyla deniyorsun dokunmazsa başka bir sebze yada meyve deniyorsun tadımlar bitip hiç bişeyde dokunmadıysa karıştırarak çorba püre gibi devam ediyorsun benim bebeğimde 6 ay 14 günlük bu şekilde ilerliyorum
Vyildz _Koncuy_ ben sadece alerjen meyveler ve sebzelerde yaptım 3gun kuralını canım benimkide prematüre düzeltmiş halı 6aylikken başladım
pembemor _Koncuy_ benim de ikizlerim 6 aylık düzeltilmiş 5 aylık. ben her şeyi tattırdım şimdiye kadar. 4. ayda başladık meme reddinden dolayı. 3 gün kuralı ile tabi. size de bol şanslar😀
Twinsmomy _Koncuy_ benimde ikizlerim var 6 ay 21 günlük düzeltilmiş 5 ay. Biz de bu ay başladık. BN düzenli tattiriyorum 3 gün kuralı ile hepsi.
_Koncuy_ Aselask34 tadım kısmını sıvı olarak verdiniz sadece? Bazı ürünleri sıvı forma getirmek zor, dr da sıvı olarak başla dedi
_Koncuy_ Vyildz Peki sıvı olarak mı pütürlü olarak nasıl verdiniz ilk başta? Bu ayda neler veriliyor siz nasıl yaptınız anlatır mısınız 🌼
Vyildz _Koncuy_ ben çorbayı bile puturlu vermek için içine ekmek doğruyoruyordum şuan 8ay 9gunluk makarna princ salatalık vs hiç zorlanmıyor yerken bazen biz et tavuk yersek ona vermemez için ağlıyor bende ucundan ağzına sokuyorum yalamadan çiğniyor 😂 tabi pütürlü de zorlansaydi sıvı verip 1ay sonra puturluye gecicektim ama zorlanmadı
bicirik _Koncuy_ sıvı olarak vermeyin kusmuyorsa zorlanmıyırsa. Kızım 30+6 haftalık doğdu blender kullanmadım patetes ezeceğiyle ezdim pötürlüye alıştı şuan herşeyi yiyor. Başta nasıl alışırsa öyle gidiyor çok nadir diş döneminde yemek yeMek istemiyordu o zaman tamamen mama gibi verdim.Tavsiyemde meyvelerden ziyade sebzelerden başlayın ilk tatlı şeyleri ilk tadan bebeklerde yeme sıkıntısı olabiliyormuş.3 gün kuralınıda tek tek yapmadım alerji olan şeylere karşı öyle yaptım.mesela çorba yaptım kabak patates havuç 3 gün verdim.
Aselask34 _Koncuy_ yoo sadece sıvı olarak vermedim mesela buharda haşladığım sebze ile tadım yaptırdım 3 gün boyunca bi sıkıntı yaşamayınca püre şeklinde verdim
_Koncuy_ pembemor teşekkür ederim sanırım iki gündür bizde de meme reddi oluyor ya da sütüm bariz azaldı
_Koncuy_ Vyildz anladımmmm. Kızım benim herşeye dil atıyor 😂 kaşığı götürüyorum ağzına dil ata ata yiyor nasıl yapacağım onda bilmiyorum
_Koncuy_ bicirik bende sebzelerden başlamayı düşünüyorum dediğinizi duydum. Muz ve elma verdim sadece meyve olarak. Taze fasulye ile devam edeceğim bakalaım nasıl tepki verecekler. Sanırım meme reddide yapıyorlar iki gündür anlamadım mamaya dayandık o yüzden sizin yaptığınız gibi alerjik şeyleri deneyeceğim 3 gün kuralı
pembemor _Koncuy_ pes etmeyin emzirin. ben hiç bırakmadım. 2 dakika da olsa emzirdim. azalma oldu illaki. gittiği yere kadar bakalım.
Vyildz _Koncuy_ zamanla dişleri varmış gibi çiğnemeye bile başlar 😂 kaşık istemiyorsa parmağınızla verebilirsin tadını alınca zamanla kasıkta ister, kendinde yemek ister
_Koncuy_ Twinsmomy yaa ne güzel ben yetişemiyorum oğlum çok huysız sürekli bir pış pış sürekli bir kucak. İki gündür emmiyorlar da mamaya dayanmamak için ben alerjik olmayanlardan vermeyi düşünüyorum
bicirik _Koncuy_ ben gaz yapmasın diye kimyonda atıyordum az az.Meme reddi değildirde biraz az emmek istemiyor bebekler genelde yeni şeyler tattıkları için galiba.Dişte olabilir diş dönemlerindede emmiyorlar. Ek gıdayı çok yiyor diye yedirirsenizde az emer.Çok yerse geç acıkır.Sakın panik yapmayım sütünüz azalır kesilir diye düşünmeyin Muhakkak geri memeye dönüyorlar. Kızımda öyle olmuştu.2 dakika anca emiyordu.Şuan 11 aylık ve maşallah meme vazgeçilmezi😊🌼
Twinsmomy _Koncuy_ Tabi doktorunuz zaten başlayın demiş. Ben havuç,kabak, balkabağı,yoğurt,muz, patates bunları tattırdım. Patatesin ikinci günü bugün.