iki_prens_annesi c
iki_prens_annesi ben fikrimi söylemek istiyorum. Sen büyüksün abisin demek çocuğa çok yanlış bir tutummuş pedagoglar bu kelimelerin kullanılmaması gerektiğinden yana. Ayrıca bezden yavaş yavaş uzaklaştırmak gerekiyormuş . Benim bebeğim daha 3 aylık ama konu iLe ilgili sürekli araştırmalar yapıyorum. Bebek doğduğundan beri bezleniyor ve bizim bir anda ondan uzaklaştırmamız onu endişelendiriyor. Üstelik size tepki verince siz geri takmışsınız bu çok yanlış , istediğini yapması İçin size kötü davranması kalıcı davranış haline getirebilir. Öncelikle kötü davrandığı İçin sizin hoşunuza gitmediğini söyleyin . Sizi dikkatli dinlediği zaman özellikle bu konuda konuşun, geçen gün banyodan sonra bezini takmanam İçin ısrar etmiştim ve sende bana tepki verdin . Ayağınla bana vurduğunda benim canım çok yandı . Bu hareketini hiç beğenmedim , hoşuma gitmedi. Sinirlendiğin zaman bana sarılabilirsin yada yalnız kalmak isteyebilirsin gibi alternatif duygu durumunu yaşamasi için ona seçenek sunun. Çünkü çocuk ne yapacağını bilmiyor. Bezinden kopmak istemiyor . Ben şu şekilde bıraktıracağım bezi. Öncelikle kendini hazır hissetmeli , oyuncaklarını lazımlığa oturtarak oyun kuracağım , bezi altındayken onu lazımlıpa oturtacağım. Daha sonra bir paket bez alacağım marketten onunla gidip , tabi bu süreçte krem sabun lazımlık da onunla beraber gidip martkette seçmesi çok önemliymiş , aldığımız bezin bitikten sonra artık klozete yapması gerektiğini anlatacağım . Bence sizde öyle yapın , oğlum bu paket bittikten sonra klozete oturmalıyız. Eğer istersen ara ara oturtabilirsin . Sen istediğin zaman bez takarım istediğin zaman klozete oturtabilirsin. Bez az kalmaya başladığında da 10 tane bezin kaldı 2 tane kaldı gibi onu oldukça geç kullanmasına teşvik edilmeli , çünkü bez bitmediği sürece o mutlu olacak ☺️