40 tane farklı çiçekten yaprak koparılıp suda bekletiliyor bir gece ertesi sabah o suyla yüzünü yıkayınca güzellik verdiğine inanılıyor, sabah 7 tane karınca yuvasından toprak alınıyor dua okunarak bir keseyle cüzdanına koyuyorsun bereket için, evlerin kapılarına yeşillikler çiçekler asılır, ateşten atlanır, gül dibine dilek gömmeyi herkes yazmış zaten. Ben Edirneliyim burda kocaman bir hıdrellez ateşi yanar konserler falan oluyordu sonra sabaha kadar eğlence hatta romanlar en güzel kıyafetlerini giyip Meriç nehrine giriyorlar gelinlik bile giyen oluyor 😂😂