Susamanne merhaba, ilk 1,5 hariç hiç mama kullanmadık ve oğlum 14,5 aylık oldu. Sağdığımda hala süt gelmez. Bu sürede 10 defa sağmamışımdır. Emzirirken gelen miktar ile sağarken gelen farklıdır. Emzirmek hormonaldir ve bebeğin teması sizin hormonlarınızı tetikler. Makinayla duygusal bir bağınız yok ki tetiklesin. Her arandığında emzirmeye çalışın, gaz ve reflü sorununuz yoksa saat tutmadan emzirin size tavsiyem. Günde 5-6 adet çişli bez alıyorsanız bebeğiniz doyuyordur. Rahatlıkla emzirebilecekseniz, süt stoğu gerekmiyorsa sağıp moralinizi bozmayın. Sağmakta meme reddi sebebidir. Sütün tazyiğini artırır bazı bebekler basa çıkamaz, bebek emmek ister siz sagmıssınızdır göğüs boştur kızar, bazı bebekler buzluktan çıkan sütün tadı değiştiği için içmeyi kabul etmez, sagdıgınız sütü biberonla verseniz meme reddi yapar, kaşıkla verseniz çok dökülür ziyan olur….
sağmak günümüzün popüler aktivitesi ancak süt stoğu gerekenler hariç çok çok gereksiz bir uygulama. Aman sağ sütün artar diyenler var da sağmak meme reddi sebebidir diyen görmedim.