Hazel_ Toplumumuzu yansıtıyor oluşu yansıyan şeyin doğru olduğu anlamına gelmez elbette.
Bundan seneler seneler evvel her evde bir TV ve çeşit çeşit diziler yokken, anamın köyünde bir kadın, evde yaptığı doğum sonrası kanaması durmayınca, sırf kanamadan bahsetmek ‘ayıptır, günahtır’ diye eşine veya babasina haber verilmemiş ve saatler içinde kan kaybından ölmüş mesela.
Bu ve benzeri birçok hikayeyi barındıran bir toplum. Neyi izlemekten hoşlanır sence bir insan? Kendini..
O yüzden bu diziler reyting rekorları kırıyor ya zaten..
Demek istediğim, toplum eğitilip, düşünce yapısı değişirse, dizilerimiz de değişecektir. Çünkü insanlar daha fazla ‘igrendikleri, kinadiklari’ zihniyetleri izlemek istemeyecektir. Çünkü o karakterlerle empati yapamayacaklardir.
Bu arz-talebin değişmesi için değişmesi gereken öncelikle toplum zihniyetidir, TV sektörü buna göre yolunu bulur zaten..