SevdaNurumm bende 2 yaşında bıraktırdım. Şöyle bir avantajı var. Söylediklerimizi anlayacak yaştalar. Şöyle de bit dezavantajı var. 2 yaş sendromundan mütevellit bir inat, tutturma.
ben konuşarak, oyalayarak, kızımın istediği zaman değil kendi istediğim zaman meme vererek sonlandırdım emzirmeyi. Gün içinde 30 kez emiyorsa kademe kademe azalttım. İnatlaşıp tutturduğu vakitler bir şekilde aklını dağıttım. Oyun hamuru ve boyama bana çok yardımcı oldu.
Geceleri ise uyanıp meme istediğinde “artık büyüdün, memede sana yetecek kadar süt kalmadı. Bence bizim gibi bardaktan içmelisin.” Gibi şeyler söyledim. Kucağıma alıp pencereye götürdüm. “Bak, henüz kimse uyanmamış. Güneş uyuyor, bulutlar uyuyor, ağaçlar uyuyor hatta kuşlar bile uyuyor. Bizde şimdi uyuyalım. Güneş uyanınca uyanalım olur mu?” Dedim. Hemen ikna oldu. Yanına uzandım. Masallar anlattım. 2-3 saat hiç susmadan sürekli anlattım. Öyle uyudu. 2. Gecemiz çok daha kolaydı. Hiç yataktan kalkmadan ikna olup geri uykuya döndü. 3. Gece meme istemedi. Hala uyanıyor ama geri uyutabiliyorum. Bu yolculukta üzüleceksiniz, kıyamayacaksınız. Siz ne kadar istikrarlı olursanız o kadar kolay olur😊