Betullz elbette okumak araştırmak çok önemli. Ancak bazen tecrübe gerekiyor. Ben çocuk gelişimi eğitimi almış bir insan olarak bile buraya soruyorum. Çünkü kitaplarda çocuğu geliştirmeye yönelik şeyler okuyoruz. Ama sağlıkla ilgili önceden tahmin edemeyeceğimiz şeyler olabiliyor. Mesela alerji konusu. Kızımın çoklu besin alerjisi vardı ve yaşadığımız çoğu şeyin alerjiden kaynaklı olduğunu öğrendik. Yani kitaplarda uyku eğitimi gaz masajları vs yazıyor evet ve bunu biliyoruz teoride. Ama pratikte öyle olmuyormuş. Çünkü mesela alerjik bebeklere onların hiç biri çözüm değilmiş ben bunu yaşayarak öğrendim ya da araştırarak sorarak danışarak. Ya da her bebeğin gelişimi kendine özel mesela. Ki çocuk gelişiminin temelidir bu. Yani teoride yazanlar gibi olmuyor bazen istisnalar olabiliyor. Mesela bıngıldak meselesi. Normalde 18 aya kadar kapanması gerekir ama kızımın kapanmadı. Bunu burada yaşayan annelere sorarak fikir sahibi olmaya çalışıyorum. Tabi ki haklısınız hiç okumamak değil okunmalı araştırılmalı bilgi sahibi olunmalı, ama tecrübeye de kulak verilmeli.