Badebadem Arkadaşlar kızım yaşına 20 gun kaldı hep kilolu ilerledi 9 aylıkken 11 kiloydu ve 3 aydır hiç kilo almamış 1 gram bile acaba nedeni ne olabilir hiç ek gıda almıyor sadece mama içio gunde 5 kez 200 CC bwnim amacım kilolu olması değil üzüldüğüm şey 3 aydır bi gram bile almaması acaba ek gıda almadığı için mi oyle lütfen yardımcı olun
Beyzakulekaya42 Happydef Badebadem belki de bebeklerin büyüdükçe kilo alımı yavaşladığı için olabilir ama hala böyle devam ederse bı doktora danışın derim.
EmineYilmaz Badebadem canım 9 aylık bebeğe o kadar mama verilmez ki. Kilo aldırmaz doyurmaz onu ek gıda ne kadar veriyorsun . Ben o aylarda sadece sabah ve akşam mama veriyordum geri kalan kahvaltı öğle akşam yemekleri ve ara öğünler
kerem_imm Badebadem yaşından sonra kilo alımı yavaşlıyor. İlk aylar gibi olmuyor. Ama ek gıda almaması kilo almamasından daha büyük sorun. 1 yaşında olmuş. Ek gıda alması önemli. Doktorunuz ne diyor bu duruma
Happydef Badebadem nerdeyse 1 yaşına gelmiş bir bebeğin ek gıda almaması normal değil tabiki onun için mi bilemem doktor değilim ama bı şekilde yedirmenin yolunu bulmanız lazim
Badebadem Purple13 kerem_imm EmineYilmaz arkadaşlar mesela kahvaltı öğle akşam ne versem bilgi verir msnz
Purple13 Badebadem canım yanlış anlama ama mama cc si çok fazla. Arada reddebilir ek gıdayı arada belki hadi o kadar mama içer diyelim ama bence çok fazla. Kilo alımı yavaşlar aylar geçtikçe harekete bağlı kilo kaybı bile olabiliyormuş en doğrusunu doktorun söyler. Mama cc si azaltmaya çalışın. Mamadan önce ek gıda deneyin
EmineYilmaz Badebadem canım instagramda sayfalar var oraya baksana çok geç kalmışsın ek gıda konusunda
kerem_imm Badebadem sizi yermek için söylemiyorum ama yemiyorsa gerekirse ayına uygun her şeyi deneyin. Her şeyden tattırın. Elbet sevecektir bir şey. Üzerinde önemle durmanız gereken bir konu bu. Tam da beslenmeye ve enerjiye en ihtiyaç duyduğu dönemde bebeğiniz. 1 kaşık yedikten sonra kusan çok bebek var. Ama 1 yaşına dek mama ile beslenen bebek bilmiyorum. Bir an önce önlem alın lütfen.
Purple13 Badebadem sizin yerinizde olsaydım yavaş yavaş denerdin reddetmesi sancılı olacaktır büyük ihtimal hiç yemiyor demişsiniz. Direk lokma şeklinde yemez büyük ihtimal pütürlü kalsın yada çok minik lokmalar koyun. Avokadolu peynir, omlet vs. Çorba olabilir pütürlü bırakın ama. Büyük ihtimal öğün gibi yemiyecek. Mamadan önce açken deneyin. Ara öğün muz elma rendeleyin. Yoğurduna meyve ekleyin sadece yoğurt verin. Önüne koyun hem oynasın hem yesin.
bktss Badebadem merhaba, bu çocuk aç diye bir kitap var, ondan almanızı tavsiye ederim, çok güzel tarifler var ve bebeklerde seviyor bi şekilde
BDS Kilo almaması sorun değil ama ek gıdaya yavaş yavaş en başından başlayın inanın sizin için çok zor olur sonrasından çünkü artık farkındalığı artacak hiç yemek istemeyecek, kusuyor demişsiniz ne veriyorsunuz havuç püresi bezelye püresi vs. Balkabağı püresi veya hipp kaşık mama verdiniz mi hiç?
Shira2 Badebadem 5. ayda ilk ek gidaya baslamaliydiniz. Doktorunuz söylemedimi? 6. ayda ikinci ögün ve 7. ayda 3. ögün. Diger 2-3 ögünde süt vermeye devam edecektiniz ve gerektiginde gece. Ilk günler bir iki kassik normal. Krem kivaminda olmali. Ilk haftalar hafif sulu olmasi yutmaya alismasi acisindan daha iyi. Kilo sebebi neden kaynakli onu bilemem. Ama 6. aydan sonra bebekler artik haftalik daha az kilo almaya baslar. Hic almamasini en iyisi doktorunuz ile görüsün…
BDS Size kitap önerebilirim..! Bu çocuk aç acıkınca yer Bırak kendi yesin Trendyol dan aratıp alabilirsiniz bu 3 kitap içeriğinde tarifler var hem püre hem blw yapan anneler için.
Humeyra1 Badebadem kızım tam 1 yaşında ve 4 aydır sadece 1 kilo almış. Mama+meme +ek gida gidiyoruz ama mamayı sadece yatmadan önce içiyor aksam öğününde yediği miktara gore değişiyor 100 ya da 125 en fazla. Bu aylarda artik iyice damak tatlari olusur. Yiyeceği seçmeye başlarlar tabaktan. Mutlaka ama mutlaka ek gıdaya agirlik verin.. kizimin kilosunu da bu yüzden yazdim yedikleri ile kilosu cok da alakalı olmayabiliyor. Onemli olan aldıkları şeyin miktarı. Hâlâ mamaya devam edebilir fakat benim fikrimce en fazla 2 öğün olmali hadi olsun 3 öğün
Humeyra1 Humeyra1 mamaya daha yakin seylerle başlayabilirsiniz. Mesela ben kahvaltıda 3 günde 1 fln pirinç ünlü mama yapiyorum. 1 tatlı kaşığı pirinç unu pişirip içine kendi yaptığım bisküvi/kurabiye ufalıyorum az pekmez iyice çekilmiş badem fındık ve 1 meyve elma yada muz. Siz bunu daha cıvık yapabilirsiniz öğürme ihtimaline karşı yavas yavas pütürlüye gecer insallah