1anneee 4 aylıkken ayırmıştık. Birlikte aynı odayı paylaşmak kimse için konforlu değil aslında. Bebeğin daha kesintisiz ve kaliteli uyku uyumasını engellediğini düşünüyorum. Haliyle hareket oluyor, wc ihtiyacı oluyor, öksürüyoruz, konuşuyoruz. Bunlar kesintisiz uykuya engel oluyor.
Erken ayırmanın bir çok avantajı var tabii ama bu mesele biraz da sizin yaşam şeklinize bağlı. Bize gece bebek uyandığında oda değiştirip bebeğin odasına geçmek zor gelmiyordu. Zaten uykun öyle ya da böyle bölünüyor. Ama kimisine yataktan hemen bebeğe ulaşmak kolay geliyor. Bir de eşimle geceleri dönüşümlü baktığımız için bir taraf hep daha iyi uyuyor, daha iyi dinleniyor. Bu da önemki bir artı bence. Eşim gece bebekle ilgilenirken ben sabaha kadar kesintisiz uyuyorum.
Erken ayırdığınızda bebek uyunacak yerin kendi odası olduğu, uyandığında salona geçildiği ve güne başlandığı bilincine daha erken erişiyor. Akşam olduğunda uyku rutinlerine başlanıp odasına geçildiğinde, uyku vaktinin geldiğini anlayıp şartlanıyor. Daha ileri aylarda sizinle yatmayı alışkanlık geliştirmiş bebeği farklı odaya koyduğunuzda daha fazla tepkiyle karşılaşırsınız.
Şu an da gündüz ayrılık kaygısını en yüksek perdeden yaşayan bebeğim, gün içinde ondan farklı odaya geçtiğimde heryeri ayağa kaldırarak ağlıyor mesela ancak geceleri veya gündüz uyku saatlerinde odasına götürdüğümde hiç bir sıkıntı çıkmıyor. Yatılacağını ve yatağına geldiğini biliyor.