Sevimliannee Nergis24 alıcı dilden bahsediyosunuz sanırım. Alıcı dili cok iyi olan her cocugun konusması normal olmayabilir.
Sarikuzumalp Nergis24 illaki konuşacak diye bir şey yok. Zaten sizi anlaması önemli olan. Söylediklerinizi yapabiliyor olması istediği şeyleri size konuşmadan da anlatabilmesi önemli. Konuşmaya takılmayın bazı çocuklar çok erken bazıları geç konuşabilir. Ama konuşacaktır illaki.
GoGirl Nergis24 bir sorunu olmayip konusmayam cocuk var mi yok illa ki konusur sorunu olanlar bile konusuyor tedavilerle ben sizi anliyorum telasinizi ama 19 aylik daha.1 yil sonra siz bu telaslari yasayanlara yazarsınız insallah rahatlatirsiniz
Nergis24 ysra60 komutları alan, getir götür al ver vs vs vs bunları anlayıp yapan ama konuşmayan çocuk konuşur mu
Neselianne11 Nergis24 ben hep komut veririm ama cümle kuramıyor 25 aylık.her şeyi anlıyor ama cümlesi yok. bence komut alan her çocuk konuşacak diye bı şey yok 🥴
Sevimliannee Nergis24 yani komutları yerine getirebilen, herseyi anlayabilen cocukta gecikmiş konusma olabilir. Tv, tablet, akran etkileşimi yoksa gecikmiş konusma olabilir.
Nergis24 Sevimliannee ama eninde sonunda mutlaka konuşur mu ? Alıcı dili mükemmel ama ifade edici dili zayıf bir bebeğim varda 19 aylık baba dede mama meme diyor sadece
Sevimliannee Nergis24 her cocuk farklıdır telaslanmayın. 19 aylık gayet normal. 3 yastan sonra gecikmiş konusma kabul edilir genelde.
Tugce22 Nergis24 benim kızımd 18 aylık sadece baba dıyor ama herşeyi anlıyor bezini getir diyorum odasından bezını getırıyor soyledıgım herşeyi biliyor oyuncaklarına isim takıyoruz hepsini tek tek getir dıyorum ısımlerıyle istiyorum getırıyor vs bu şekilde uzar gıder yaptırkları ama iş konulmaya gelince konuşmuyor şarkılardaki harekleti eksiksiz yapıyor ama istedıgı herşeyi parmagıyla gosterıp ubuff gibi ses cıkarıyor bende 19 20 aya kadar durucam sonra bi doktora goturucem.
Nergis24 Sarikuzumalp evet önemli olan son cümlemizde 😁 evet her dediğimi anlıyor her komutumu alıyor. Kendini de işaret dili ile anlTir
Sarikuzumalp Nergis24 tamam işte ne güzel önemli olan bunlar merak etmeyin konuşur kaç aylık bu arada ☺️
Tugce22 Tugce22 aynen oyle aynı durumdayız anlamada tekrar etmede veya birşeyleri aklında tutmada sıkıntımız yok sadece konuşmak için kendini zorlamıyor biraz daha bekleyeceğim eğer ki bir iki ay daha bu şekilde devam ederse ozaman bir doktora danışacagım çünkü cevremdede cok geç konuşan cocuk oldu. Endişe etmemeye çalışıyorum elimden geldiğince🙂
Sarikuzumalp Nergis24 konuşur daha merak etme ama sen mutlaka hergün konuş. Bazen anlamaz diye düşünüyoruz ama inan pat diye söylüyorlar bir gün. Hafızalarına yerleştiriyorlar. Ben hergün konuştum küçüklükten itibaren şarkılarla tekerlemelerle yemek yerdik gaz çıkarırdım. Faydasını bu şekilde gördüm.
Nergis24 Sarikuzumalp umarım. Şuan babasinin resmine baba diyor. Kendini goruncede baba diyor. Ben kimim diyorum baba diyor 😁 hayır diyorum dede diyor hayır diyorum annennnee diyor 😁 ne kadar bilinçli bilemiyorum
Ozgurbebek Nergis24 21 aylik oluyor gel git hadi anne mama elma lamba eda ayna muz mısır dışında kelimesi yok. Söylediğim herşeyi yapar algisi acik ilk duydugu kerlimeleri tekrarlae ama devami gelmez. Surekli herşeyi sorar bu bu diye söylerim ama tekrarlamaz. Surekli birseyler anlatmaya çalışıyor ayrica ama anlasilir cümle yok. Konusma birazda genetik eşim cok gec konusmus ve peltekmis cumleleri☺ bende erken konuşmuşum🤷🏻♀️
Sarikuzumalp Nergis24 daha ne diyim diyecek çocuk 😅 ne güzel konuşuyor işte patır patır söylemeye başlayacak görürsün 😃