Leyladar
Her bebeğin uyumak için güvende hissetmeye ihtiyacı vardır. Kimi için bu anne yanı yatak, kimi için ağzında meme, kimi için kucak, kimi için ten teması, kimi için ayrı bir beşik olabilir. Kendilerini güvende hissettikleri tek yer anneler. Öncelikle gerçekten sabır eğer sabrınız yeteri kadar olmazsa bebek uyumadıkça stres yapacak ve sizin stresinizde bebeğinize geçecektir. Hiç bir kimse stres altında bırakın uyumayı akıllıca düşünemez bile. İlk adım sakin kalın zor olacak belki ama gerçekten alışıyorlar. Ben koridor koridor dolanıyordum ve bebeğim sadece bende uyurdu ve bir hayli yorulurdum. Bir çok yöntem var ama bana EASY yöntemi biraz daha iyi gelmişti ondada kendimce değişiklik yaptım. Ben bebeğin ağlatılarak uyumasına izin veremem kıyamam yani 🙂Ve bir düzen oluşturdum gerçekten bebekler düzeni seviyorlar. Örnek veriyorum sabah 7:00’de uyandı günaydınla başlayın biliyorum uykusuzsunuz ama sizin sesiniz onu rahatlatacaktır. Alın kucağınıza sarılın. Öncelikle altını değiştirin ki rahatlasın o anda bile onunla konuşun. Daha sonra emzirin yada mama nasıl besleniyorsa karnını doyurun tekrar alın kucağınıza gazını çıkarın evde hafif dolaşın. Sizinki daha küçük olduğu için varsa bir ana kucağına koyup karşısında güldürün. Biraz ileriki aydaki bebekler içi aktivitenizi gerçekleştirin ve bebeğinizi gerçekten takip edin ne zaman uyandı ne zaman yedi size uykusunu belli edecek mutlaka hareketleri olacaktır. Çok fazla beslenen insanlarda rahatsız olur bebekleride böyle düşünmek gerekir. Hemen meme vermek yerine onunla sizde yatın eğer meme istemekle ısrarlıysa ağlatmayın verin ki kendini güvende hissetsin tam dalacağı anda memenizi hafifçe çekin gözleri uyanacak gibi olucaktır çünkü alıştığı yöntem bu şekilde o anda emzikle uyutmak isterseniz emzik verin. Eğer öyle istemezseniz memeniZi ağlarsa tekrar verim. Kademeli düşürün bir kerede olmaz ilk uykuda denediniz olmadı ikincisinde vazgeçmeyin. Tekrarlayın aynı yöntemi ve bebeğinizin uyanık kaldığı süreyi hesaplayın. 7’de uyandı 10’da uyudu o arada 3 saat demekki sizin bebeğiniz 3 saat dayanabiliyor. Bir sonrakinde de aynı yapın tekrar bakın kaç saat dayanıyor ve inanın bu yöntemle biraz daha rahatlayacaksınız. Öbür türlü bebek ağladıkça siz uykusu gelmese bile onu uyutmaya çalışacaksınız. Oda hem bebeği hem sizi yoracaktır. Onun sizin kokunuza ihtiyacı var bebeğinize bunu sağlayın lütfen.
Biraz uzun oldu umarım işinize yarar siz emzirerek uyuttuğunuz için naçizane fikrim o anları bende yaşadığım için yazıyorum. Diğer bebekler için sorularınız varsa yardımcı olmak isterim.