masal28 Kızlar ek gıdaya geçeli 10 gün oldu. Yoğurt,havuç,kabak,elma,armut tadımlarını denedik. Hatta armut pişik yaptı ara vericem biraz. Sırada ıspanak var ama erken mi henüz yoksa vereyim mi? Yada siz başka neler verdiniz? Kızım 5 ay 14 günlük.
Emirin_Annesi10 masal28 6 aylık olduk. Havuç patates elma armut kabak yoğurt muz tadımları yaptık. Dünde havuç patates kabak ve pirinçi çorba yapıp verdim. Güzel yedi dün ama bugun yemedi. Ispanak brokoli henüz denemedim
mina00 masal28 brokolı karnıbahar bunlarıda deneyın, ama benım doktorum soyle onermısdı mısal havucla basladınya 1.gun cay kasıgı sonra her gun bırer bırer artırıp sonunda 110-120 gram olana kadar havuc verdım sonrasında patates bır sure nerdeyse yarım ay oyle verdım, muzudq kucuk parca ezıp verıyordum, yogurtu suzup verdım sevmedı, 6.aydan sonra uygun sebzelerı karısdırıp puresını verdım
Elactus masal28 bizde 7 aylık olucaz ben bütün sebzeleri verdim valla şimdi çorbalarına soğan sarımsakta ekliyorum kahvaltılarıda ayrı ayrı veriyorum yumurtadan tiksiniyorlar ama yedirdikçe alışıyor ve yemeye başlıyor tavsiye ederim
Miniknur https://resimyukle.io/r/txXUnV9ApJ bizimki böyle 6ay13 günlüğüz. Süt ürünleri alerjimiz var. Bazı ürünler yasak o yüzden. Havuç kabak balkabağı brokoli elma denedim daha:) kerevizi merak ediyorum gaz yapar mı diye vermeye korktum ama vereceğim. Bir de sadece öğlen veriyorum tek öğün. 2 öğüne çıkarmalı mıyım?
masal28 Miniknur biz 3 öğüne geçtik, hatta bende hep aynı şeyleri yemekten sıkılır mı diye düşünüyorum ama aradım dr u evet 3 öğünde ver dedi bence tek öğün artık az kalır gibi. Tadımlara devam ederken bir yandan da çorba vs mi yapmaua başladınız?
mina00 Miniknur ben sabah ya lor peynırı bıskuvı, ya da yulaf lapası pısırıp verıyorum, oglen pure ya da corba, aksam uzerıde kasık mama
mina00 masal28 1 hafta sonunda doktorun dedıgı gram kadar olmusdu hatta bazen daha fazlada yıyodu sımdıyse 50-60 gramlık purelerı corbaları yemıyor
Miniknur masal28 kafama göre takılıyorum resmen🤣 önce havuç verdim 3 gün. Sonra 3 gün kabak 3 gün bal kabağı. Sonra havuc ve kabak karıştırdım ezdim yine ikisini verdim. Sonra kabakla bal kabağı karıştırdım verdim içlerinde döndüm anlayacağınız. Dün de brokoliyi verdim bugün 2. Gün tadımı yaparım belki yada birşeyle karıştırırım:) çok da yemek istiyo valla iştahlı çok şükür.
masal28 mina00 çok açken vermiyor musunuz? Ben ilk gün çay kaşığı ile başladıö arttırarak veriyorum ne kadar yemek isterse
mina00 masal28 benımkı 7 ay 12 gunluk bu aralar damagı cok sıs dıs cıkarma donemınde onun ıcın huysuzlanıyo yemek ıstemıyo yedıgınden 2-3 saat sonra verıyorum ıkı uc kasık yıyıp aglıyo acmıyo agzını
Miniknur mina00 püre ile çorba farkı nasıl oluyor. Nasıl yapıyorsunuz. Ben haşlıyorum tel süzgeçten geçiriyorum suyunu da katıyorum biraz da zeytinyağı damlatıyorum. Püre gibi oluyo. Çorba nasıl:) bir de yulafı suda haşlayıp mı veriyorsunuz? Süt yoğurt peynir filan yasak bize :/
Miniknur masal28 işin kötüsü boğulur diye korkuyorum kaşığın ucuna azcık koyup veriyorum🤣 istiyo ama bu kadar yeter diyorum resmen korkuma:)
mina00 Miniknur ben suda haslıyorum suyunu bırazcık saklayıp kendı suyunda catalla ezıyorum katı olunca pure gıbı oluyo, bıraz sıvı yapınca corba gıbı oluyo sogan pırınc tavuk suyunda bazende kıymalı yapıyorum. Bebekler ıcın her hangı bı yulafı alın kahve makınasında toz halıne getırın uzerıne cok az seker de atıyorum hıc tadı gelmıyor, bazen yarı sut yarı su bazende sırf suyla pısırıyorum zaten hemen pısıyor