KereMini1 kızlar ben şöyle bir açıklama getireyim.
Biontech aşısı : RNA bazlı bir aşı. Bize her zaman gösterilen covid simgesini ucundaki o dikenler var ya. Oradaki RNA molekülleri ile yapılıyor. Saklaması zor. - 40 veya - 70 olabilir. İkisinden biri hatırlamıyorum. Herhangi bir soğuk zincir kırılırsa çabuk bozulur. Bozulmaya yatkın. Yan etkileri konusunda bilgim yok ama alerjik bünyelerin yapılması pek tavsiye edilmiyor. Ama birkaç ülkede sonradan yan etkilerden toplatıldığını duydum ve okudum. Koruma orasını %97. Aşı üreticilerinden gelen açıklamaya göre mutasyon virüse de etkisi var.
Sinovac aşısı : Bildiğimi kaba tabirle anam babam usulü klasik aşı. İçind etkinliği azaltılmış covid 19 virüsü var. Yani şöyle ki. Virüsü aşı yollu alırsınız. Antikor geliştirirsiniz. Bu sizi hasta edecek kadar etkinlik içermez. Saklama koşulları daha normal. 2/8 derece arası saklanabilir. Uygun bir tabirle eğer buzdolabınız uygunsa bile saklayabilirsiniz. Yan etkileri. Çevremdeki bütün arkadaşlarım sağlıkçı ve onlarda gördüklerim. Eşimde dahil. Yorgunluk bitkinlik baş ağrısı aşı yapılan kolda ağrı. Belki biraz ateş. Koruma oranı her ülkede farklı gösteriyor. Bizim ülkemizin açıklamasına göre %90. Brezilyaya göre %50 başka bir ülke daha var hatırlamıyorum ama %70.
Ay kollarım ağrıdı hepsini yazarken. 😂 Alın size bilgi gibi bilgi 😂