Aybars2020
Merhaba, öncelikle panik ve stres yapmayın, neredeyse her bebekte bu durum yaşanıyor, annelere yıpratıcı oluyor, benim de 3.ayda başıma geldi tam 1,5 ay emmedi, neredeyse tüm yolları denedim, pes etmek üzereydim, çocuk hastanesine Dr kontrolünde emzirme hemşiresi ile tanıştım ve hemşirenin talimatlarına tam uyarak ona ve kendime güvendim, “şimdi değilse ne zaman yapacağım bebeğimin bana sütüme ihtiyacı var” dedim. Başarabileceğime inandım ben anneyim sonuçta bu hayatta kızım için en doğru ne ise onu ancak ben yapabilirdim. Emzik ve biberon kullanımı vardı, emzik sadece uyku öncesi veriyordum ama ona bağımlı olmuş uyumak için onu arar oldu, öncelikle emziği bırakmalısınız, yıpratıcı olan kısım da burası oluyor emzik için çok ağlıyor, ama pes etmeyin anneler tam burada ağlamasına dayanamıyor ve pes ediyorlarmış “ona bu yaptığınız en büyük iyilik” öyle düşünün, her bebek anne sütünü alsın, emsin, büyük nimet, ağlamasına dayandım, gözü açık emiyordu, hep uykuda koltuk altı pozisyonunda veriyordum, öncelikle annenin rahatlaması çok önemli, sizin kafanızın rahatlığı önemli, bir annenin kafası o kadar fonksiyonel çalışır ki bir anda onlarca şeyi düşünebilir, yapmayın!! Boşverin!! Herşey ev işleri falan bir süre erteleyin, bebeğiniz daha önemli. Ve her gün günde en az 2 kez bebeğinizle (sadece bez olacak) ten teması yapmanız şartı. Bunları düzenli yaparsanız başarılı olacağınıza inanıyorum, bir annenin yapamayacağı şey yoktur.emzik bir kez vermenize süreç başa sarar ve bebeğin giderek ona bağlanmasına neden olur, emzik ya vardır ya yoktur. Bu kesin ve net bir çizgi.
*annenin kafa rahatlığı
*emzik bırakma
*tensel temas
Bu üçünü hemen yapmalısınız, biberon kademeli olarak bırakılır, şimdilik biberon verin çünkü sizin onu doyurduğunuza tekrar inanması gerek. Önce meme sonra mama, isterseniz burdan süreci yazışabiliriz, bebişler emsin 💕 benimde 5 aylık kızım, bu süreci tam 12 günde başardım çok inatlaştı benle. İnatlaştığı an emmeye zorlamadım, bıraktık pış pış oyun gezinti yaptık. annelik duygusu bambaşka annelik sadece emzirmek olarak görüyordum ama değil, her şeyi kapsıyor meral etmeyin siz de bir annesiniz, mükemmel olduğunuzdan da şüphem yok, çocuğunuz için de en doğru şeyleri yapıyorsunuz. emzirme hemşirem ile her gün telefon ile görüştük bana psikolojik destek verdi beni dinledi ben de onu dinledim.
*"mutlu anne mutlu bebek "unutmayın sizin stresinizi anlıyorlar, bakmayın minicikler ama çok akıllılar, rabbim yardımcınız olsun, inançlı olun bol bol dua edin.