Merhaba kızlar, benim kızım 17 aylık . Gelişimi konusunda çok kafaya takıyorum ve aşırı moralim bozuluyor. Kendimi yetersiz bir anne gibi hissediyorum. Parka götürdüğümde gözlemlediğim kadarıyla ayındaki bebeklere göre gelişimi geride. Ve bu yüzden kendimi suçlu hissediyorum . Gün içinde tv açmamaya özen gösteriyorum ama maalesef yemek yedirirken açıyorum ve akşam yemek hazırlarken açıyorum. Çünkü ben Mutfağa girdiğim zaman tezgahın önüne gelip sürekli beni itiyor ağlayarak. Mecburen açıyorum , ve bebeğimle yalnız ilgileniyorum kimsem yok. Canı isterse anne diyor özellikle sinirlenince. Baba çok az sayıda diyor, dede diyor , öpücük atıyor , hesesehehe filan diyor kendini kendine. Onunla konuştuğumda dikkati bende pek olmuyor. Ama ismiyle seslenince hemen dönüp bakıyor. Komut veriyorum ama yapmıyor . Dışarı çıkarken çok mutlu oluyor, bazen kapıyı gösteriyor ve bacağımdan tutup kapıya yönetlemeye çalışıyor beni. Gel kızım deyince kucağıma ellerini açarak geliyor . Örneğin mama yaptığımda hazırlarken başımda bekliyor ve ben biberonu çalkalamaya başlayınca hemen salona geçip yere uzanıyor . Oyun oynayalım diyorum , oyuncaklarıyla beraber oynamak istiyorum ama kendi başına oynuyor , benim elimden oyuncakları alıp yere fırlatıyor. Birde elinde olan herhangi bir nesneyi alıp yere atıyor ve şaşkın bir şekilde aaa yapıp ağzını açıyor . Merak ettiklerim gelişimi normal mi ? Yoksa geride mi? Dr a gitmem gerekiyor mu? Kendimi çok yetersiz ve suçlu hissediyorum. Ona iyi annelik yapamıyor muyum diye. Ve kaç gündür uyurken ona bakarak ağlıyorum , üzülüyorum … yetersizim sanırım 😢😢