Furug Sizinle daha önce de süt postunda konuşmuştuk ama henüz yeni doğum yaptığım için devamını getirememiştim. Yine benzer postta aslında aynı fikirde olup yine anlaşamamak sureti ile karşılaştık:)
Ben 2 buçuk yaşında ki oğlumu elimden geldiğince kahvaltılığından,bakliyatına kadar tüm beslenmesini organik alıyorum. Çok şükür ilaçsız hastalık atlatırız.Ki kolay kolay hastalanmaz. Öyle ne kadar çok dikkat edersen o kadar havadan nem kapıyorlar tezi külliyen yalan,onu diyenin kendini rahatlatma yöntemi bence:)
Evet ben de her mama reklamı gördüğümde sinirleniyorum,bazen sövüyorum. Ne demek 2 yaşına kadar her gün 2 öğün mama! İki bebeğime mama desteği aldım maalesef ama içime asla sinmeyerek. En temiz içeriklisi denilen mamanın içinde dahi bitkisel olduğu için zararsız sanılan ama aslında kanserojen olan palm yağı var. Bunu savunan,öneren doktor benim için doktor değildir.
Bizim doktorumuz aynı zamanda fitoterapist ve beslenme uzmanı kendisi detaylıca post olarak da anlatmış evde kaynatılan pekmezlerin aslında yarardan çok zararlı olduğunu.Asla ticari amaç güdümlük bir durum değil yani.
Süt konusuna gelince inekler doğal beslenmeyip,antibiyotiklere maruz kaldığı için genetikleri değişti. Hele ki laktoz inteloransı olan biri için sütü savunmak deli saçması. Süt direkt olarak,alerji tetikliyor. Çocuğu periyodik olarak geniz eti büyümesi,kulak,boğaz iltihabı yaşayan anneler sütü bir kessin bakalım pfa atakları kalıyor mu. İnanın binlerce yorum okudum sütü çocuğuna vermeyi bıraktıktan sonra ameliyattan dönen annelerin yorumlarını. Kalsiyum için veriyorum derseniz,sanıldığı kadar kalsiyumda içermiyor. En yüksek kalsiyum barındıran gıda susam.Ben yerli tahin vererek ilaç kullanmak zorunda bırakmıyorum oğlumu mesela.
Saatlerce bu konular hakkında tartışıp,yazabilirim karşımda eğer kaliteli cevap verecek biri varsa:)
Umarım ben de anlatabimişimdir🌸