Zeyna_
Klasik yoğurt mayalama yöntemi 🤭 Mesela ben akşam 21:00 gibi yapıyorum, günlük süt kullandığım için kaynatmıyorum sütü hafif ısıtıyorum. Bir taşım kadar kaynar gibi oluyor. Sonra kepçe yardımıyla havalandırma işlemi yaparak soğutuyorum. Serçe parmağımı 7 saniye tutabilecek kıvama gelince bir kepçe sütü, küçük bir kaseye koyduğum 3 yemek kaşığı (dolaptan önceden çıkartıp oda sıcaklığına gelen) büyüyo probiyotik mayayla karıştırıyorum. Sonra onu tenceredeki süte ilave edip tencerede karıştırıyorum iyice. Son işlem tenceredeki sütü kavanoza boşaltıyorum. Kavanozun ağzı açık olacak şekilde üzerine temiz bir bez koyuyorum. Kapağınıda bezin üstünden hafifçe koyuyorum. (tam kapatmıyorum, sıkmıyorum) Kalın sofra bezi ile sarıyorum önce. Sonra 2-3 tane ince bez örtüyorum. Sabah 06:00 ya kadar duruyor o şekilde (asla ekşime, sulanma durumu yaşamadım şimdiye kadar en az 15-20 kere yapmışımdır 🤭) Sabah kavanozun ağzı açık şekilde buzdolabına koyuyorum. Miiiis gibi oluyor. Şöyle ki oğluma 2 gün yediriyorum ben. Geri kalan yoğurt bizim oluyor 🤣 Her yaptığımda probiyotik maya ile yapıyorum. Yani mayaladığım yoğurt mayasıyla değil 🥰