rbndmrcn tek bir şeyle sınırlandırmadım gerçekten. Bugün farklı poslarda bir kaç kez sabır diye yazdım zira biz şu an onun faydasını görüyoruz. Size günlük bir rutinden bahsedeyim mesela. Sabah mutlaka çok anlaşılır şekilde
*Günaydın Emir diyip kaldırıyorum yataktan. ( ismiyle hitap ediyorum kimliğinin farkına varsın diye. Yoksa hep günaydın oğlum diyordum) . Oyuncakları oyurma odamızda bi köşede duruyor
- odaya geçince “günaydın oturma odası, emirin oyuncakları” diyorum. (24 aylık olana kadar emzirmek istiyorum bu arada) 15 da emzirdikten sonra zeka kartlarını alıyoruz. Ben onları ikş bölüme ayırmıştım. Bir kısmını geçen hafta diğer kalan kısmıjı bu hafta yapmaya başladık. Mesela ; Emir, çoban köpeğini getir ona günaydın diyelim diyorum . Böylece sıra sıra yapmış oluyoruz. Bu şekilde ismini söylemeye başladı ve zeka kartlarını %80 öğrendi. Ama biz bunu hem sabah hem de uyumadan önce iyi geceler faslında da yapıyoruz. Her gün sabırla. Olmuyor demeden. Gün içinde kitap okumak istiyoruz. Onların da yarısını yırttı ama daha yırtamayacağı kitaplar aldım onları çevirip soruyor parmağıyla “nedir” diyor.
*legoları kule yapalım diyorum. Üst üste getirirken sayıyoruz 1,2,3… gibi. Sayıları da ordan öğreniyor. 6 ya kadar . (5 henüz yok ama olsun ☺️)
- nerdeyse her gün parka götürüyorum. Kum küreği kovası kepçesi.. bi sürü aparatı var. Onu kuma bırakıyorum yaklaşık 2 saat orda dikkat topluyor.. şimdi kova doldurup ters çevirmeye çalışıyor şekil çıkarmak için.
- kaydırağın kenarından elini tutup merdiven çıkardım defalarca kaydırdım. Şimdi kendi başına çıkıp kayıyor tekrar çıkıyor. Eve gelince elbiselerinin bir kısmını çıkarıyor diğer kısmını sadece çabalıyor.
- çok dağıtıyor oyun oynarken. Oyun sonunda daha cazip bir teklifte bulunuyorum “ama önce dağıttığımızı toplayalım” diyorum. Yapıyor.
- boyama kitabı aldım 2 tane. 2 haftadır onları boyuyoruz her akşam. İlk başladığında kalemi o kadar bastırıyordu ki kitabı yırtıyordu, çekiyordu başka sayfalara geçiyordu hemen. Şimdi iyice yoğunlaşıyor boyarken. Bi kaç gün önce bir atın 2 gözünü maviye boyayıp bıraktı . 🥰