Mne1mom öncelikle merhaba benim bebeğim de 29. Günlük bende mama kullanıyorum. Kısaca mamaya alışma hikayemi anlatayım; doğum yaptıktan sonra 4 gün hastanede yattık ilkkez doğum yaptım ve bebeklerin açlık tokluk halleri hakkında pek bişey bilmiyordum ilk iki gün sadece emzirdim. Sürekli ve uzun süreli emzirmeme rağmen kızım daima ağlıyor uyumuyor huzursuz. Sonra hemşire mama getirdi ama vermek istemedim ağlamalar artınca mecbur verdim sonrasında kızım bir rahatladı ağlama kesildi uyudu ben şok oldum meğerse açlıktan ağlıyormuş yavrum🥺 hemşireyle konuştum bir anne sütü bir mama sırayla ver sütün biraz birikmiş olur dedi öyle yapmaya başladım ağlamalar huzursuzluk normale döndü çok şükür amaaa gel görelim ki çevremdeki insanlar ‘mama’ kelimesini duyunca ‘sakın mama verme, neden mama veriyorsun, emzirdikçe sütün gelir, ne maması emzir bebeğini, ben sadece emzirmiştim sen de emzir’ vs vs mama vermek dünyanın en kötü şeyi gibi tepkiler vermeye başladılar e tabi bende aşırı kötü hissetmeye başladım yetersiz hissediyorum uykularım kaçıyor mama vermeyi bıraktım derken kızım yine açlıktan ağlamalara başladı iki saate yakın memede kalıyor gece gündüz demeden tabi ben de bebeğimde bi kaç gün böyle yıprandık tükendik resmen -memede 20 dk kalması yeterliymiş sonradan öğrendim😅 - sonra düşündüm çevremde mama veren başka insanlar var ki ablam da yeğenimi mama ile büyütmüştü şunu çok iyi anladım bebeğimiz doysun gelişimi güzel olsun da anne sütü yada mama farketmez karnı doysun yeter ha tabiki öncelik anne sütü ki mama vermeme rağmen süt arttırıcı ürünler tüketmeye dikkat ediyorum. emzirmek istemiyormuşum gibi davrananları eksik hissetmeyi bir kenara bıraktım söylenenleri duymuyorum. Yenidoğan bebeklerimizin herhangi bir sağlık problemi yoksa karnı tok gazı çıkmış ve altı temizse uyurlar. Son olarak mama kutularının üzerinde hangi haftada ne kadar ölçüde vermeniz gerektiği yazar ❤️ Umarım bebeğiniz size bir an önce uyum sağlar ve uslu bir bebek olur . ❤️Çok konuştum ama bu konuda hislerimi paylaşmak istedim 🤗