Eliffffffffffff süt üretimi hormonaldir, siz hormonlarınızı tetikleyecek şeyler yerseniz sütünüzün artmasına yardımcı olur. Eğer sütünüz artmıyorsa da mutlaka hormonlarınıza baktırmalısınız.
Alerji nedeniyle katı diyet yapıp patates hurma ve hosafla beslendim bir süre ancak oğlumun, mama yemediği halde, gelişiminde herhangi bir problem olmadı. Persantilde ortalamanın üzerinde gittik çok şükür. Çünkü vücut annenin depolarını kullanarak süt üretimi yapar. Benim özellikle kalsiyum depom bosaldıgı için kemik erimesi başlangıcı yaşadım maalesef. Benim gibi vegan ürünlerle beslenip et, süt ürünleri yanında bir çok meyve sebzeyi yiyemeyip bebeğine sadece anne sütü veren bir çok anne var. Bizlerin bebeğinde gelişim geriliği olurdu o takdirde.
anne sütünün mucizevi olması bebeğin ihtiyacı neyse onu karşılamasındandır. Sizin bebeğinize ayda 1 kilo aldıran sütünüz başka bir bebeğe sırf anne sütü olması yüzü suyu hürmetine mamadan bir tık daha iyi gelir. Bebeğinizin b12’ye ihtiyacı varsa sütte de o vardır. vucüt aylık olarak bebeğin ihtiyacına göre içeriğini değiştirir. Anne sütü kalitesi diye birşey yoktur. Sütünüzün yağlanmasına istiyorsanız bebeğinizin 9-10 aylık olmasını beklemeniz gerekir. Bebeğin Daha çok enerjiye ihtiyacı olduğu için sütün yağ oranı artar. 6 aydan sonra anne sütünden gecen antikorlar yarılanır çünkü bebek kendi savunma sistemini oluşturmalıdır. 2 yaşından sonra katı gıdada herşeyi yiyip içebilen bebeğin anne sütüne ihtiyacı kalmadığı için sütün besleyici değeri kalmaz.
Katı diyet yaptığım dönem anne sütü kalitesi lafını çok duyduğum için hem 3 doktordan (2 alerji, 1 çocuk doktoru) görüş aldım hem de yerli ve yabancı kaynakları tarafım. Bu söz insanın moralini bozmaktan başka işe yaramıyor.