Bi video izledim rus bi kadın bebeğine doğduğu aydan itibaren tuvalet eğitimi vermiş. Bebeğine bez bağlamıyo ve bez parasının israf olduğunu söylüyo. Şimdi bana tabiki mantıklı gelmedi ama bazı söylediği şeyler mantıklı geldi onları paylaşıyım sizinle biraz tartışma konusu olsun. (Tartışma linçe dönmesin ve öyle kişiler postumu kapattırmasın artık…)
Birinci mantıklı gelen kısmı şu neden 2 yaşında tuvalet eğitimi veriliyo? Bebekler 2 yaşına kadar neden beze ihtiyaç duyuyo. 2 yaş öncesinde bu eğitim verilse daha iyi olmaz mı?Bu bebeği izledim ve daha 1.5 aylık ama tuvalet sinyali verdikten snra gerçekten tuvaletini tuvalete yapıyo. İkinci mantıklı kısım da şu; yeni doğan bebeğin tuvaleti kokusuz ve daha temiz olurken 2 yaşındaki bebeğin tuvaleti daha kötü oluyo. Yani 2yaşında alıştırırkende illaki temizlemek yine bize düşeceği için yeni doğanın temizliği daha kolay olur. Üçüncüsüde; pişik kabızlık gaz gibi sıkıntıların olmaması. Sürekli kapalı kalmadığı için bu tür sorunlar yaşamıyo. Dördüncüsüde : maddiyat .Tabi dezavantajlarıda çok fazladır mesela dışarı çıktığında, veya bebeğinin yanında olmadığında bebeğinin verdiği sinyali görmeyebilirsin ve bebek yine altına yapabilir. 2yaşında bebeğin yürüdüğü ve konuşabildiği için sana rahatlıkla bunu söyleyebilir.
sizin fikrinizide merak ediyorum açıkcası. Tuvalet eğitimine ne kadar erken o kadar iyi mi? Yoksa 2 yaş şartmı?