tuzvelimon bildiğim 3 farklı Metod var.
Kim West metodu bence en yavaş ve etkisiz olanı. Bebeği beşiğe koyup temas kurmadan sesinle sakinleştiriyorsun çok ağlarsa gidip göz Teması kurmadan sakinleştiriyorsun ağlama histerik bir hal alırsa kucağına alabilirsin...
Tracy Hogg ise yatır - kaldır metodu ama tek başına asla çalışmıyor denedim olmadı çünkü mükemmel işleyen bir gündüz düzeni ve akşam rutini istiyor bu da huysuz bir bebeğin varsa imkansız. Her şeyin saatleri saatli ve aynı düzende olmalı besleme- aktivite uyuma vs... Ve en az 2 hafta evde olmalısın tam bir düzen oturtmak için.
Richard Ferber metodu ise bence en zor ( vicdanen) ama en çok çalışanı.
Bebeği uyku vakti geldiğinde rahatlatarak beşiğine koyup odadan çıkman lazım ağlayacak tabiki ama bu ağlama bi yerim ağrıyor gel koş değil beni al kucağında uyut ağlaması binevi protesto. İçeri giriş süresi belirlemen lazım 3-5-7 şeklinde artabilir girdiğinde asla kucak Yok sadece beşikte sakinleşmeli. Çok ağlarsa tabiki kucak. Ve bu deneme 45 dakikayı aşıyorsa bırakmalısın.
Gelgelelim vicdani ve anne gözünden boyutuna. Bana kalsa eğer deneyeceksen çok çok kararlı ol ve denediğinde asla vazgeçme sonuna kadar git. Ve metodları karıştırma hangisini yapacaksan ondan ilerle bebeğin kafası inanılmaz karışıyor. Yaşadığım yerde tüm aileler diyebilirim ki Ferber metodunu deniyor ve başarı sağlıyorlar fakat bizim o kadar yürekli olduğumuzu düşünmüyorum 🤷♀️