balarisi_2019 Ama hala tek kelimesi yok oğlumun😔içim dağlanıyor. Her dediğimi anlıyor ama konuşma yok. Benim bebeğim gibi olan var mı sevgili anneler? Hergun oyun oynuyoruz ama tek kelime yok 😔konuşma terapisti ile konuştum direk sorduğu çocuğunuz ne tanısı aldı? Hala konuşmuyor diye illa bir sıkıntısı mı var demek 😔
Mavilii balarisi_2019 üzülmeyin bazı bebekler geç konuşuyor. Benim kardeşim de 2 yaşından sonra konuşmaya başlamış. Her bebegin gelişimi farklı sonuçta. InsAllah en kisa zamanda çözülür dilleri😌
Turna balarisi_2019 bizde 16 aylığız kelimesi yok ben anne mama dersem bi defa tekaralar o kadar ama her dediğimi anlıyot yapma etme dediğimi yapmaz hatta döner bana da parmak sallar hayır dediğim bişeyde ama kelimesi yok hep bi sinir halinde anlatır derdini yada ağlayarak yada göstererek tutar elimden götürür istediği bişey varsa gösterir şimdi bi sıkıntısı varmı diye bende mi düşünsem acaba
Minnakimmm balarisi_2019 27 aylıkken Anna baba orda burda bi de meme diyebiliyordu . Uzun süre cogaltmadi kelime sayisini . Hatta 30 aylıkken falan ekledi yeni kelimeler . Yani iki bucuktsn daha geç başladı konuşmaya . Sizin ayonizdayken hiç kelimesi yoktu . Ben vok götürdüm hastaneye falan
Turna balarisi_2019 kız o da canı isterseee o bile zor bela anlamsız çıkarıyor hatta ben ona benzetiyorum yani düşün artık ama ben burda baya bu yaşıt kişilerin yorumunu okudum bizim çocuklar gibiymiş onlarında aslında normal mi acaba bilemiyorum ki
Murat-nuray balarisi_2019 bizde 18 aylık olduk hala tık yok konşmayı geçtm artk yürümeye bile yeni yeni adım atıyoruz bazen her çocuk bir olmuyo üzülmeyin elbet zamanı gelince konşcaklar inşallah 🙏
Esmer1 minikASLANIM canım bebegın ısaret parmagını kulanıyormu ısaret ettigin yere bakıyormu bay bay vs yapıyormu benım oglum 14 aylık bunlari yapmıyor
Mom076 balarisi_2019 kardeşimin oglu 5 yasına kadar konusmadı arkadaşımın ogluda aynı oyleydı sımdı ıkısıde konusuyor cocuklar bazen gec konuşuyor üzülmeyın zamanla konusur ınsallah
ezgi012 Kızlar öncelikle maşallah diyin kötü birseyden değil çok yıprandım 2 ayda bu sürece gelene kadar.. Şuan 18 aylık.. Komut alma, 1 den 10 kdr sayma, kelime çoğaldı. Şarkılar söyleme, tekrar etme vs. Tek çareleri siz annelersiniz başka yok..
Efa Siz veya esiniz gec konusmuz olabilir misiniz belki genetiktir. Benim oglumda 17. Ay bitiyor hic kelimesi yok baslarda babababa diyordu simdi o da yok ben gec konusmusum o da oyle olacak diye umutla bekliyorum. Ama iiiiiii diyerek her seyi anlatiyor kolayina mi geliyor bilmiyorum kitap okuyorum her gün olmasa da yaptigim seyleri anlatiyorum bir şey istediğinde onu mu istiyorsun diye soruyorum …… daha ne yapmak gerek bilmiyorum ben de sizin gibi endiseliyim 😫
Esmer1 Efa canım bebegın isaret parmagını kullanabılıyormu isaret ettigin yere bakıyormu benım oglum 4 aylık bunlari yapmıyor
Duruss1 balarisi_2019 arkadaşlar ben çocuk gelişim uzmanıyım inanın bana bunun tek çaresi sizin bebeğiniz doğduğu andan itibaren onunla sürekli konuşmanız, ona kitap okumanız, şarkılar söylemeniz, günlük yaptığınız ve yapacağınız işlerden bahsetmeniz ve bir sürü şey
_mercanligunler Duruss1 alakası yok, ben çok konusurum babası da öyle kitapta okurum,sürekli biseyler anlatırım,uğraşırım,tekrarlarım ama konuşmuyor, cocuklarla ilgili bisey bu bence kimi erken konusur kimi geç yürür vs vs gibi ……. 17 buçuk aylık bu arada