Bir faydasını görebilecek miyim bilmiyorum neden yazıyorum bilmiyorum ama şuan bile ayağımda sallarken içimden ne geliyorsa yazıp destek istiyorum dediğim gibi ya fiziki ya mânen. Kızım 13 aylık yani artık uykusunun bilimsel olarak oturmuş olması gereken aylarda. Ama malesef öyle değil. 6. Ayından sonra uyku konusunda o kadar değişti ki elbette değişir diye diye oyalayıp durdum kendimi… Ama sıkıntı ne bir türlü çözemiyorum. Diştir diyorum üst kesiciler, alt kesiciler, ve köpek dişler tamamen çıktı. Atlattık şükür sıra azılarda.🤦🏼 Açtır belki diyorum iyi doyuruyorum. Tamamen geceye hazırlıyorum. Üstüne temiz penyelerini giydiyorum. Ortamı loş hale getiriyorum.Tv zaten uykuya geçiş ve uyku sürecinde yok hayatımızda kapatıyorum. Karnını güzelce doyurup yatırıyorum. Maelsef her saati görüyorum. Saat başı ayaktayım. Artık bu durum beni yıpratmaya başladı. Ve küçükken neyse de şimdi iyice büyüdü ve insanları seçiyor. Gece eğer babası kalkarsa daha bir çığlık kıyamet ağlıyor.İlla ben kalkacağım ve tekrar uykusuna ben geçireceğim. Şanslıysak eğer sabah 09:00 da uyanıyor. 12:30 da tekrar uykuya geçiyor. 13:15 veya 13:30 da tekrar uyanıyor. Sonra 16:30 civarında tekrar uyutuyorum 17:15 veya 17:30 da tekrar uyanıyor. Sonrasında asla uyku yok. 23:00 oluyor yok, 00:00 oluyor yok, 01:00 oluyor yok deli gibi oyun oynamak istiyor, oyun oynasın evde gezsin ayakta olsun istiyor. Gitmiyorum üzerine bekliyorum sabırla, loş ortamda uykusunun gelmesini bekliyorum ama malesef yok yok yok. 01:30 gibi geçiyor uykuya… Sonra saat başı uyanıyor. “Anniii yanlışlıkla uyandım, lütfen gelip beni uyuttuurr.” edasıyla her saat başı ağlıyor. Kalkıyorum su veriyorum, bazen emziyorum, bazen mama veriyorum, bazen direk ayağıma alıp sallıyorum, yani o an ona veyahut bana ne iyi gelecekse onu yapıyorum. Zaten onun için kalkıp varlığımı hissettirmem ve uykuya döndürme çabam yetiyor ve salıveriyor kendini kollarıma…Ama taktir edersiniz ki bu durum beni çok yıpratıyor. Yani şöyle ki gece 02:00 da yatıp 06:00 da kalkması için yalvaracağım yüce Rabbime.. yeter ki artık 4 saat kesintisiz uyuyabileyim. Ev işleri, yemek, kendi bakımım, bebişin bakımı, ve en önemlisi eşimle aramdaki bağ…bunların hepsine yetişmek inanın bedenimi çok zorluyor. Kafamın arka kısmında bir uyuşma başladı bir haftadir bekliyorum geçmiyor genelde sesli ortamda ve kızım huzursuz olduğunda tetikleniyor dikkat ettiğim kadarıyla. Eğer devam ederse Nörolojiye görüneceğim. Beni asıl bu postu açmaya iten artık kalmayan gücüm ve sindiremeyen kalbim oldu. Geceleri sürekli ayakta olmayı sindiremiyorum artık. Sürekli artık düzene girmeliydi, artık düzene girmeliydi diyip duruyorum… Ve geceleri o kadar sıcak uyanamıyorum artık. Kızıma geceleri tatlı tatlı davranamıyorum. Bazı geceler sevgimi veremiyorum. Onu sarsmak ve travma yaşatmak en son isteyeceğim şey.. Benimde sinirim dilime vuruyor söylenip duruyorum gece uyandığım anlarda yeter artık neden uyumuyorsun, derdin ne, nerede hata yaptım ben, Allah’ım sen yardım et, gör artık gibi gibi. Ben kızıma söylenmek dahi istemiyorum. Anlıyor çünkü. Ama artık o kadar zombileşiyorum ki bedenimin tek istediği ve tek düşündüğü uyku oluyor hatta uykuda değil üstte saydığım şeyler için enerji şarj etmem gerek kendimi… Geçen gece 04:00 civarları kızım uyandı yanına gittim hafif çişinin çıktığını gördüm kafamda kalkıp üzerine yeni pijama giydirmek geçtiğine yemin edebilirim. Ama öyle olmamış kızım yanımda yatağın üzerinde uyuyakalmışım şok oldum. Üzerini değiştirip hemen eşimin yanına gittim. Kendime söylene söylene durumu anlattım zaten saat 05:30 olmak üzereydi hava hafif hafif aydınlanıyor. Kızım babasını kabul ediyor sabahları.. Vardiyayı ona devredip uyudum. Hala düşünüyorum nerede hata yapıyorum diye…Sabahları hiç bir sorun yok bu arada oyunlar oynarız, yemeğimizi yer yürüyüşe çıkarız, parka gideriz.Gayet güzel geçiyor.Bir huzursuzluğu yok.tek sorunum gece uykularına muhtaç kalmam çünkü bedenim error veriyor artık. Demirim, D vitaminim ve B 12 vücudumda dip seviyede resmen depolarım bile boşalmış. İlaç kullanıyorum ama şimdilik bir faydası yok.Gece uykularımı bana geri getirebicek o mucize nedir? Benim göremediğim bir yanlışım veya bir eksiğim var mı? Önerilerinize açığım. Şimdiden herşey için teşekkür ederim.🌼