bettsar Biz 4.ayda başladık, şu an 8 aylık olacak yeni yeni tam düzen oturttuk diyebilirim.
Bir kaç yöntem denedim ben, kucakta gezerek uyutuyordum ritim ile, önce ritmi kestim, sonra kucakta mayıştırıp yatağa bırakıp, pışş pışş ile devam ettim, bir süre sonra pış pışşı kabul etmeyince yatır-kaldır denedim ama bu yöntemi asla tavsiye etmiyorum, bence bir bebeğe verilecek en gaddarca yöntem yatır-kaldır.
En son doktorumuz ile görüştüm bu konuyu, oda gündüz 45 dakika gece 3 saate kadar yanında olman şartıyla ağlatabilirsin dedi, ilk gün rutin yaptım, karnını doyur-alt değiştir, öp kokla yatağına bıraktım, 35 dakika ağladı, tabii yanında oturuyorum ben, sakinleştirmek için konuşup saçını okşuyorum elini tutuyorum derken uyudu, 2.gün 20 dakika 3.gün mızmız yaparak uyudu.
Tabii ara ara yine huysuzlandığı ağladığı oldu, saatleri değişti, uyku süreleri değişti derken şimdi uykusunun gelmesi yeterli, yatağına bırakıp az görüş mesafesinden çıkıp oturuyorum uyuyor hiç zorlamadan. Odadan çıksam da uyur ama ben uyutup öyle çıkmayı tercih ediyorum.
Uyku eğitimi çok gerekli bir süreç bana göre, ben bu anlamda çok çok rahatladım, eskiden gece uykusuna yatırdığımda derin uykuya geçene kadar 3-5 defa uyanıp tekrar kucak desteği isterdi ama şimdi hiç öyle bir durumumuz yok, az önce yatağına yatırdım 5 dakika içinde uyudu ve gece bir defa beslenmek için uyanıp, geri uyuyor.