Pembebeyzmavi çaresizlik insana herşeyi yaptırıyor ,ben 2 saat otoparkta arabada yürüyerek uyuttum geçen yaz yeterki uyusunlar dedim.
Anlatayım
İlk 5gun
Uyku saati geldiğinde rutinlerden sonra beşiğin olduğu odada kucağınızda salinin dikkat sallamak değil salinmak yavaş yavaş sakince (ninni odaya girince açın uyuduktan beş dk.sonra kapatın,sözsüz sadece müzik olsun ve kısık)
Uykuya yakın ama gözlerini kapanmadan besige koyun yani mayisik halde iken.onemli olan dalmadan yatağı görsün ve bilsin.
Ne uyanık nede uyuyor olmalı dikkat!
Ve ilk hafta yarım saat de sürebilir mayismasi önemli değil sabredin
İkinci 5 gün
Aynı hazırlığı yaparak bu kez 1_2 dk salinmadan sonra bebek uyanıkken mayismadan yatağına koyun sandalye ye oturun ve dalmasini bekleyin 5 dk sonra ninni kapatıp odadan çıkın.
Çok ağlarsa kucak yapın hemen geri koyun uzatmayın, 5_10 kere bile olabilir zamanla azalacak.tum bunları yaparken konuşmayın , iletişimin bittiğini ve artık uyku zamanı olduğunu bilsin.
Son hafta kucak yok odaya girin yatağına koyun sandalyeyi kapıya yakın yapın uyuyunca odadan çıkın. Birkaç gün sonra sandalye de sizde odada olmayın .tepki verir ortalama 3 gün kısa kısa bağırır gündüz uykularında ,gece o bile olmaz bu haftadan sonra .