birminikdev 4 aylık ek gıdaya başlayacağımızı doktorumuz söyleyince epey şaşırmıştım doğrusu. Oldukça iyi ve tecrübeli bir doktora gidiyoruz ancak Heryerde 180 gün sadece anne sütü, su bile vermeyin yazarken bir doktorun liste verip nasıl başlayacağımı açıklaması garip gelmişti. insanlar sadece Türkçe kaynaklarla ya da kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyor. Üşenmedim ve sağlık bakanlığı kararlarına tek tek baktım😁 ABD sağlık sistemine güvenmediğim için referans olarakta AB ülkelerini inceledim. Aklım almıyor Almanya’da, İspanya’da yaşayan bir bebeğin mide ve bagırsakları 120 günde hazır olurken Türkiye’de yaşayan bebeğin 180 günde hazır olmasını. Yaşadığımız topraklar huyu suyu etkiler de sindirim sistemini nasıl etkiler☺️ O yüzden doktorlar önermiyor genellemesine karşıyım. Bazı Doktorlar yürüteci de öneriyor, 120 günden sonra ek gıdaya başlamayı da, uyku eğitimini de, alerjik bebeğe rota asını da vs vs genelleme yapılıp işine gelir şekildeki oranlarla açıklama yapmaya çalışmak oldukça yanlış.