Furug Kizim 19 aylik mesela suan uyutuyorum elini tutayim dedim dalmak uzere elini cekiyor..yolda aasla kimsenin elini tutmuyor.opmeyi ogrendi op dedgimde beni opuyor ama yuzunden anliyorm hosumuze gittigi icin yapiyo hictw hoslanmiyor bence 🙈😅 oturuyoruz mesela gel otur oynayalm diyeyim sirtini donuyor bana opulmekten hoslanmiyot kucaktan hic hoslanmiyor 2 saniye tutamam kucagmda…cok nadir babasinin gogsunde sakinlesir uykusu fln cok geldiyse..dayimin cok ilgisini cekti o da egitimci cok ilginc sarilma fln yok diyo🙈😅 bizim kiz sıkısıkı sarilirdi diyor.yolsa yuruyor mesela kapsonundan dahii tutamam donup donup bakar.. Avm de biraktim arkasina bile bakmadan gidiyor suan kvde dyiz eltim gel diyo gezmeyi cok seviyor bana baybay yapip saatlerce onda durabiliyor hatta kvme birakip yuruyuse gittim kv yemegini yedirmis baya durmus🙈😃🤣 bu arada normlde kv ve akrabalar uzak biz hep evde yalniziz kendisiyle 🙈 uyuturken opuyot beni bende sirtni oksaya oksaya uyuturum ama bu halleri enteresan geliyor biz guvenli baglanamadik mi acaba 😱 Anneyi hic aramamasi arkasina bakmadan yolda gitmesi falan tamamen bagimsiz bir cocuk hayret ediyoruz suan benimle ayni oda da besiginde yatiyor resmen ben ayrilamadgm icin durum bu 🤪🙈 karanlktn vs korkmadan gidip bazen yatiyor dun gece mesela karanlk odaya gitti kapiyi kapatti bi baktm gizligizli pelus ayisini alms uzanms koltuga 🤣 Memeyi flnda kendi kendine birakti 😄 Mesela size ornek bir kare
Damla_K Furug aslında güvenli bağlanma budur çocuğun ayrılık kaygısı yaşamaması ortamı terk ettiğinizde ağlamaması sizin onu bırakmayacağınızdan emin olmasıyla alakalı
Nergis24 Furug ben olsam Otizm den suphelenirdim bu durumda. Siz odadan gidince farkında olmayıp umursamamasi ne bilim alıp başını gitmesi temastan hoslanmamasi ilginc
Furug Damla_K ben de boyle dusunuyorum ve boyle okudum..ayrilik kaygisi olan cocuklarda yapisma durumu oluyormus ama cok asiri ya 🙈🤪 Uyku egitimi verdim zamaninda ama kendimcr ve asla onu yaralamaada cok dikkt ettim surekli etkinlkler kaliteli zamn gecirdik ama biraz da mizac sanirim yinede ana yuregi bir burkuluyor 🙈🤣 arada bana dussun istiyorum 😀😀😀
Sertapbah43 Damla_K benim Oğlum 2 yaşında kızım 7 aylık onlar böyle değil beni arar sürekli biyere gideyim en fazla 10 dk sonra anne diye agliyorlar oğlum hatta odamıza girip kıyafetlerime yatıyor öyle ağlıyormuş asla bensiz duramazlar bu güvenli bağlanma olmadığı anlamına mi geliyor acaba
Swtlna Aynı bizim oğlan, 26 aylık hala aynı, birebir anlattığınız gibi.hatta bizimki öp deyince hatır için bile öpmüyor, sıfır temas, nereye aklı eserse gidiyor bi bakayım nerdeler demiyor🙄
Furug Swtlna ben gidiyorm diyorm donup bakmiyor bile her syi anliyor eminim buna ama inan ben disari ciktim annem nerde demeden dumsuz kosuyor shshshhshshshs gecen korktugu bir komsumuz var gel adda dedi atladi kadinin kucagna 2dk once agliyordun yabanciliyordun shshshshshsb🙈🤪
Furug Sertapbah43 her cocugun mizacida farkli ama benim okudugum kaynaklarda da bu sekilde soyluyor asiri hallerde tabi..ama amaaaa bizimkide kacingan baglanan mi acaba 🤦♀️ hic ihmal flnda etmedim bilmiyorm ya ![(src)
Sertapbah43 Damla_K ama benden başkası ilgilenmiyor sadce ben bakıyorum herşeyleri ile ben ilgileniyorum napmam lazim peki 😔
HonKiPonKiDoNiNo Nergis24 Ne alaka ya herseyi otizme bagliyorsunuz, son gunlerde ne kadar post gorur oldum.
Furug Nergis24 otizmi anlamama durumum yok ozel egitimde calistim yillardir cocuk gelisimi mezunu bir ogretmenim…otizmli cocuklarin neler yapabilecegini ve belirtilerini cok iyi biliyorum rica ederim her seye otizmi yapistirmayin 🤦♀️ boylece annelere de korku saliyorsunuz otizm icin tek bir belirti asla yetmez evet dokunmayi sevmezler ama yaninda bir suru belirti mevcut olur.netten bir iki belirti okuyup cocuga bakip aaa otizm demek cok tehlikeli bir durum…kizim cook cabuk dil gelisimi gosterdi yasitlarina gore her seyi anliyor ve anlatiyor suan hemen hemen…şaka gibi bir yorum .uzmani oldugum halde su yorumu zor yaparim hemen teshis koydunuz 👌
Annesi23 Nergis24 çocuğum 3 kere nefes alıp 2 kere verdi desek otizm diyosunuz zaten ne otizmmiş arkadaş ya bu hastalığı bilmeden önce nasıl yaşıyomuşuz?
Nergis24 HonKiPonKiDoNiNo benim fikrim bu yönde . Çünkü yabancilamasi gerekir. Annenin ortamdan ayrıldığında farkına varması gerekir farkına varıp rahatsız olması beklenir temas kısmı da önemli bir konu
Furug HonKiPonKiDoNiNo şoka girdim 😅 tam da kisisine yazdi arkds bir suru otizmli ogrencim oldu anlamama durumum yok.olursa elbette cozumune bakarim ama temastan hoslanmiyor diye direk otizm demek😑 kuzenimde parmak uclarinda yuururdu simdi baksan otizm sebebi derler kiz odtu mezunu ve bogazicinde master yapti shshhdhdhd gecen bir arkdsm parmak ucunda yuruyor otizmli diye sorunca ne kdr anneler olarak siyirdigimizi farkettim fazla bilmekte pardon bildgni sanmakta iyi degl
Furug HonKiPonKiDoNiNo dogdugundn beri boyle aramizda hic uyumadi daha kundaktaydi besigine koyardik susardi 🤪🤦♀️ aramiza alirdik aglardi ..ama tabii hep oyle alistirdik 2yas sendromuylada birlesince 😅 özgür ruh diyorum ben ama azicik annem desin aglasin 😑
Mgorgun61 Bence çoğu annenin istediği bişey 😀 yazıyı okurken inşallah benim kızda böyle olur diye geçirdim içimden 😀 maşallah diyeyimde 🧿🧿🧿
elmalikurabiye Furug benim kizimda tam anlattiginiz gibi. Bu cok guvenli baglandigini gosteriyor tam aksine. Arkami dondugumde annem orada olur beni birakip gitmez ben odama gidebilirim dondugumde annemi yine beni beklerken bulabilirim psikolojisi bu. Fazlaca guveniyorlar bize ve saglikli bagimsiz bireyler haline geliyorlar 🌸 arada kucagimda tutup tutup minciklayasim gelse de bu halleriyle gurur duyiyorum. Sadece yabanci kavramini da net ogretebilirsek vakti geldiginde ne ala.
Furug elmalikurabiye evet ya dun gece karanlk odaya girdi kapiyi kapatti şoka girdik 😅🤦♀️ buyumus gibiler..bu ozguven patlamasiyla bakalm neler gorecegiz 🤣🤣🤣 ceviz kabugunu begenecek mi bakalim
Ozgurbebek Furug beni birakmamasi dışında oğlumda tamda böyle 19 aylik şuan. Asla kucak sevmez benim dışımda kimseye opturmez. 1 komsum var onu cok sever kucagina gider sirinlik yapar saatlerce oynar beni aramaz onda. Yolda falanda el tutmak ne mümkün. Korkusuz masallah daha korktugu bisey olmadi. Korksada üstüne üstüne gider😂