ipekkizimm benim doktorum da 9. Ayda dene tepki vermezse verebilirsin demişti. Ben üç gün denedim tepki vermedi. Zaten düzenli vermiyordum sonra direk yumurta beyazını vermesem de yumurta beyszı kullandığım besinleri yedikten sonra ağız çevresinin kızardığını fark ettim. Emin olamamıştım çünkü zaten direk yumurta yiyen bir çocuk değildi sevmiyordu. Birgün yumurtaya bulayıp karnabahar yapmıştım, yemiyordu elime alıp oynuyordu, ağzına götürdü azıcık yedi . 5 dk içinde yüzü kızardı. Daha küçük aylarında da sebepsiz yere böyle şeyler olmustu doktorumuz zaytek ilaç bulundurun demişti biz de hemen verdik ve geçti tuzunun kızarıklığı. Bu şekilde anladık alerjisini. Daha sonda okudum yumurtanın sarısı da beyazı üç gün kuralına göre değil 10 gün deneyerek az az verilirmiş çünkü yumurta alerjisi geç tepki verebilirmiş. Bu olay bizde 11. Ayda oldu. Ki direk yumurta beyazı da vermemiştim. Sonra 12. Ayda yapılacak olan kkk aşısında yumurta akı proteini olduğu için özel hastanede yaptırdık reaksiyon verirse diye, AŞıdan önce de seri testi yaptırdık. Yumurta akına dağa fazla sarışına dağa az olmak üzere ikisine de alerji çıktı. Mesela sarısı hiç belirti vermemişti hersabag bir yumurta sarısı yerdi çok şaşırmıştım. Suanda 13 ay 2 günlüğüz 5 haftadır ben de yumurta diyetindeyim, oğlum da ne sarısı ne beyazı tüketmiyor. Ne zaman geçer bilmiyorum biraz zamana bıraktım çünkü bünyesi alerjik , testte gluten ve domatese de alerjiği çıktı. Onların da diyetimi yapıyoruz. Buarada bir tas asusını doktorumuz yumurta akına alerjisi olduğu için hastane ortamında vurdu. Önce iğnenin üçte bitini vurdu . Bir saat bekledik tepki oluşmayınca diğer üçte birini ve bir saat bekleyip kakan dozu vurdu. Yani aşırı üç kere de oldu yavrum 😞 çok şükür reaksiyon göstermedi ama sancılı oldu bizim için. Uzun uzun anlattım çünkü ben bu konuyla ilgili çok post aradım bulamadım belki birilerinin işine yarar