Nergis24 öncelikle bu kadar evham yapıyorsanız farklı doktorlara da götürmenizi tavsiye ediyorum.
Birkaç bilgi eklemek istiyorum,
Benim kızımda parmak ucunda yürüdü bir dönem. Bunun sebebi ne olabilir diye doktora sorduğumda kızımın düz tabana yatkın bir ayak yapısı olduğunu ve ayak tabanlarında ağrı olduğu zaman parmak ucunda yürüyebileceğini söyledi. Vicconun ortopedik ev pandufunu aldım evin içinde de hep ayakkabıyla dolaşması için ve bu parmak ucu yürüme sorunu tamamen kesildi.
Kendi etrafında dönme, dönerek salonu turlama gibi davranışlarda sergiledi. Hala ara ara sergiliyor. Bunu ben otizm ile bağdaştırmıyorum açıkçası. Oyun yaptığı açıkça ortada çünkü.
Hiçbir kelimesi olmamasını da belki bir tık daha fazla sohbet ederek, her yaptığınızı bebeğinize anlatarak çözebilirsiniz. İlerleme kaydedebilirsiniz.
Otizme kesin tanı 2 yaş ve sonrasında konuluyor, öncesinde genelde “uyaran eksikliği” olarak adlandırılıyor. Otizm teşhisi konması için,
Sürekli tek bir nesne ile ilgilenme,
İsme tepki vermeme,
Göz teması kurmama,
Aşırıya kaçan hal ve tavırlar,
veya çok durağan bir hal,
Oyun kuramama,
Komut alamama (basit komutlar dahil),
Dış dünya ile iletişimde zorlanma,
Duyusal hassasiyet veya yanıt verememe,
Taklit yapamama
Gibi gibi belirtilerin birkaçı veya birçoğunun birarada olması gerekir. Ayrıca hemen ekran başında geçirdiği süre sorulmuş size. Televizyon, tablet, telefon otizm yapmaz. Otizm nörogelişimsel bir genetik hastalıktır. Yani çocuğuma tv izletmiyorum, oh otizm değil diye bir şey olamaz. Bu tarz ekran süreleri sadece otizmin ilerlemesinde rol oynar. Uyaran eksikliğini arttırır. Siz en iyisi farklı doktorlarlada görüşün ama ben saydığınız üç belirti ile bebeğinizin otizm olduğunu düşünmüyorum. İçiniz ferah olsun, yine de geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim.