Nergis24 Canım sana sakil ol diyemem, çünkü bayaaa bir telaşa kapılmışsın belli ki, ama 3 belirti var diye kızın otizm olacak diye bir kaide yok. Geç konuşma olayı çevresel faktörle alakalı olduğu kadar genetikte. Belki sen veya eşin geç konuşmuşsunuzdur. Sana tavsiye vermek isterim. Kızınla sohbet et ona bol bol kitap oku emin ol yavaş yavaş düzelir. Parmak ucu yürüme mevzusuna gelince çocuk kendini keşfettikçe farklı hareketler yapacaktır. Parmak ucunda yürümeyi keşfettiyse muhtemelen onu öğrenme çabasında şuan. Kendini korkutma, rahat ol. Her bebek parmak ucunda yürür, yürümezse bile dener. Sen panik yaptıkça bebeğin daha çok tedirgin olur. Otizmli çocuklarda ilk tanı göz göze teması kuramamakla alakalı. Adını söyleyince bakmamakla alakalı. Bence yersiz bir evham içine girmişsin. Sakinleş ve bebeğinle oyunlar oyna, ona anlat herşeyi. Bak göreceksin nasılda konuşacak