Sumeyra87 aşının domuzla alakası yok sadece domuzlar da görülen virüse ait metaryeli içeriyor domuzlar da daha sık görüldüğü için öyle adlandırılıyor hatta o virüs et ve besin maddelerinde de var farkın da olmadan biz bile yiyoruz aslında o virüsü ve hasta etmeyen virüs. Ayrıca sağlık ocakları yapıyor devlette kendi çocuk doktorunuz yapıyor bana demişlerdi al aşıyı istersen biz yapalım istersen sağlık ocağı da yapar demişti doktorumuz.