kubusss anne sütü hızlı sindirilir.O yüzden bebekler emer doyar ve tekrar hızlı sindirir vücudu sütü kullanır (vitamin mineral vs) ve tekrar acıkır.
Bebeğiniz 1 aylık, kıstasınız çişli bezler ve kilo takibi.
Doğumdan sonra bebekler fizyolojik bir doğum ödemi verir.bu da yaklaşık doğum kilosunun %7-10 civarıdır.Sonra bunu bi haftada filan geri toplar.
ilk 3 ay, miadında doğmuş normal bir bebeğin aylık ortalama 500-1000 gram arasında alması beklenir.
Günlük de en az 5 çişli bez ve bezlerin de toplam 1 margarin / 250 gram kadar ağırlıkta olması beklenir.
Yani bebeğiniz doğum kilosunu toplamışsa,çişli kakalı bezleri normal ise,kilo alımı da beklenen aralıktaysa zaten doktor da iyi der.
Mesela bizim böyleydi,büyük oğlumda da böyleydi.Bugün 1 ay kontrolü vardı.Sonuç = anne sütü yetiyor doyuyor.
Yetmeyeceğini de hiç düşünmedim stres etkiler sütü. Zaten önünüzdeki 3 ay 7/24 aranacak. Sonra sonra emme aralarını açacak etrafını algılamaya başlasın bakınmaktan emmeyi hızlı tutacak 😊