Bal_bebegim Arkadaşlar merhaba 🌺 İlk yoğurt için çiğ inek sütü mü porobiyotik günlük süt ile mi mayalayayım? Ve ev yoğurdu ile mi hazır yoğurt ile mi mayalayayım ? Kafam çok karışık bana yardımcı olur musunuz? 🧐🥳😝
YGZM Bal_bebegim ben pastorize sutu normal ev yogurdu bulurdum onla mayalardim hafif sicak mayalardim eksi llmaxsi ideal olurdu
Kuzeyklc Eesay merhaba bende ek gidaya yeni gectim. Cig inek sutunu kaynattim sonra mayaladim yani bildigimiz gibi ev yogurdu yaptim bebegime verdim ama o gunden sonra kabiz oldu yani kakasini yaparken cok zorlaniyor acaba dokunmus olabilir mi? Pastorize edilmis laktozsuz sutle mi denesem ?
Bal_bebegim Eesay cok sağolun elimde çiğ sütten yapılmış ev yoğurdu var maya için kullanmayı düşünmüştüm ve Pınarın hazır yoğurdu var marketler kapandığı için alamayacağım da sizce pastörize sütü hangisi ile mayalayayım ?
Bal_bebegim Eesay tekrardan merhabalar sek günlük sütü aktivya probiyotik yoğurt ( 1lt süt 1 paket aktivya) ile mayaladım fakat tadı cok kötü 😣 acaba yanlıs mı yaptım yoksa aktivyadan dolayı mı böyle oldu bir bilginiz varmı? Bebeğime vermeden önce size sormak istedim endişelendim çünkü 😔
1yaramazannesi Kuzeyklc ek gıdaya başladığımız zaman bağırsakları henüz alışık olmadığı için bir süre kabız olması normal canım bebeğim 6 ay 8 günlük son 1 haftadır kabız olmuyor saha başlarda hep oldu
Eesay Kuzeyklc tekrar deneyin, alerji durumu olmadıysa. Ama laktozsuz süt, yani kutulu olan uzun ömürlü sütlerden ya da çiğ süt kullanmayın. En azından 1 yaşına kadar mutlaka cam şişede olan pastörize sütlerden kullanın. Maya olarakta probiyotik maya kullanırsanız activia gibi kaka sorununa belki iyi gelebilir
Eesay Bal_bebegim hazır yoğurtla mayalayınca çok kötü oluyor yoğurt. Evde kendi mayaladığınız yoğurt daha iyi olur bence maya için
Duyguuu35 Biz normldede ev yoğurdu yiyoruz kendimize nasılsa onada öyle verdm yani sürekli ev yoğurdu olduğu için onla mayaladm hiçte bişey olmadı
Eesay Bal_bebegim ben 4 aydır içim ya da tire pastörize süt ve activia ile mayalıyorum. Weewell yoğurt makinesi ile. Kutu süt ile mi yaptınız? Çünkü pastörize süt olmalı, cam şişelerdekinden
Ankakusu35 Bal_bebegim bizim doktorumuz tire günlük süt ile foça yoğurdu mayala bebekler çok seviyo bende önümüzdeki günlerde başlıyacağım belki size de fikir olur
Bal_bebegim Eesay sek günlük pastörize süt ile yaptım ama tat sıkıntı oldu . Siz yapınca tadı normal yoğurt gibi mi yoksa aktivya yoğurdu gibi mi?
Merveges Eesay canım bende activia ile mayalamayi düşünüyorum her yoğurt mayalayacagimizda yeni activia mı alıp mayaliyoruz yoksa yaptığımız yoğurttan alıpta mayaliyoruz
Eesay Bal_bebegim normal yoğurt oluyor. Gece makineye koyup sabaha mayalıyorum. Kavanozlar soğuyunca dolaba koyuyorum. Biz kendimiz için de dışarıdan almıyoruz artık yoğurt
Eesay Merveges yaptığım yoğurttan mayalık ayırmayı unuttuysam activia alıyorum. Unutmadıysam evdeki yoğurdumla yapıyorum. Genelde unutuyorum ayırmayı ama😂
Merveges Eesay ay bende unuturum kesin 🙄🤭 birde taş gibi oluyor mu ve tadı nasıl normal yoğurt mu yoksa değişik mı oluyor yoğurt makinesi gerekli mi sizce yani ben kararsız kaldım almakla almasam her seferinde tuttu mu tutmadı mı derdi olacak makineyle her seferinde tutuyordur diye düşünüyorum canım
Bal_bebegim A_Beren 6 aylık olduk ve ek gıdaya yoğurt ile başlamayı sectim :) sonra sebzeler ve meyveler ile devam etmeyi düşünüyorum ☺️
Eesay Merveges makineyi iyi ki almışım çünkü çok pratik. Kaynat, soğut , sar derdi yok. Sütü mayayı koyup çalıştırıyorum direk. Taş gibi oluyor ve sulanmıyor gerçekten. Dediğim gibi, biz kendimiz için bile dışarıdan yoğurt almıyoruz artık🌸