Srfe3 Kızım daha 9 günlük sezeryanla doğum yaptım sarılık var dediler değeri 14.48 ’di bugün tekrar kan alınıp bakıldı 15.87 ye yükselmiş pazartesi tekrar kontrole gidecez. Sarılık olup iyileşen annelerin bi önerisi var mı ne yapmalıyım?
Organikumos Srfe3 en önemlisi beslenmek şuan havalardan çok zor ama güneş gören odalarda tut karanlıkta kalmasın. Emzirmeyle yoruluyor olabilir sarılık ağır basıyordur hem emzir hem sağıp ver uyuyor diyip saatlerce dokunmamazlık yapma her fırsatta besle.
Arifeeee Srfe3 Günde bir çay kaşığı su verebilirsiniz. Beyaz ışık altında tutmaya özen gösterin. Sarılığa sebep olan bilirubin idrarla atılıyor canım. O yüzden sık sık emzir ya da mama veriyorsan mama ver. 2 saatte bir. Uyuyorsa mutlaka uyandır besle.
yademila-48 Srfe3 sürekli beslemen lazım en iyi çözüm anne sütü ben her saat emzirdim uyandırıp sabaha kadar uyuyakalırım diye saat kuruyorduk eşimle dönüşümlü uyanıp ben emziriyordum
Berfin_Atar Ben şekerli su vermisdim günde 2 defa bir sabah bir akşam bir çay kaşığı olmak üzere 18′den 12′ye dusdu 3 günde ve sadece anne sütü verdim çok şükür geçidi 46 günlük olduk doktorlar tavsiye etmiyor ama ben büyüklerimizi dinleyip verdim hiçbir zararı da olmadı
Dorukege33 2 saatte bir uyandırıp besleyin bizim ki 17.6 idi hastanede 1 gece mor ışık aldık. 8 e düştü sonrası normale döndü herseyımz 🌸
Srfe3 Dorukege33 bize de hafta sonu iyi takip et sararma olursa hemen gel yatış yapalım olmazsa p.tesi mutlaka bekliyoruz dediler 😔
Ceya Srfe3 merhaba geçmiş olsun endişe etmeyin, bizde aynı durumu yaşadık pandemi nedeni ile yatış yapmadı doktorumuz. Evde takip ettik bol bol emzirin, sütünüz az ise hekim bilgisi ile mama takviyesi yapın . İnşallah geçip gidecek
Berfin_Atar Yarım saatte 1 saat de bir emzir canım 2 saat bekleme uyanmak istemez memeyi istemez topuklarina vurarak uyandır ağlasın bir şey olmaz ne kadar uyanık kalır o kadar iyi onun için
Srfe3 Berfin_Atar o kadar çok uyuyor ki uyandiramiyordum ilk zamanlar şimdi biraz daha kolay uyandırması ama ilk zamanlar kaynanam sütun yetmediğini düşünerek mama verdi biberona alıştı şimdi zorla emziriyorum ama çok ağlıyor bende sütü sagip biberonla veriyorum
tubasd Srfe3 sik sik emzirin sutunuzu sağın enjektir yada cay kasigiyla verin 2 saatte 35 cc kadar icirmeye çalışın gecmis olsun
NBAhan Srfe3 canım eski usül şekermiş sodaymış bence o toplara hiç girme bol bol besle 2 saatte hatta saat başı besle bizde yaşadık bol bol çiş kaka yapsın bebek mama ver anne sütü yetmiyorsa bu ayıp değil sütün azsa doymuyorsa kan şekeri düşüyor bebeğin ve buda sarılığa yol açıyor ben 30 cc mama yapıyordum emzirdikten sonra bir de onu içiriyordum öylelikle atlattık. Rakamınız çok yüksek Allah korusun başka sıkıntılara yol açmadan önleminizi alın
Srfe3 NBAhan çok teşekkür ederim aslında sütüm çok aile hekimi çok güzel sütun var dedi ama kaynanam biberona alıştırdığı için sürekli biberon istiyor bende sagip vermeye çalışıyorum bikac defa da mamayla destekliyorum. Zaten bu durum yeterince canımı sıkıyorken herşeye karışıp yorum yapan kaynana ile uğraşıyorum 😔
Srfe3 NBAhan şeker su fln hiç o riske giremem zaten yine de doktorun önermediği hiç biseyi kimse yapmasın biri fayda görmüş olabilir ama bize ıyi gelmeyebilir die düşünüyorum
Baybymucize Srfe3 ben erken Doğum yaptım bebeğim küvezde sarılık oldu 12gün yoğum bakımda kaldı sütüm kesildi mama veriyorum ama 3saati geçirmemeye dikkat ettim 38 günlük şuan ilk başta çeneleri güçsüz olduğu için üzülme doktorun tavsiyelerini dinle canım doktorun mama öneriyorsa mama ver yada sağ ver sütünü en azından ne kadar geliyor bilgin okur Onan göre üstüne mama takviyeyi isteyebilir canım doktor
Srfe3 Baybymucize bizim de 3 saati geçmiyor ilk zamanlar daha fazla mama daha az süt emiyordu şimdi tam terse daha fazla anne sütü veriyorum düşer die bekledim ama yükselmiş.
Hakaninannesi Srfe3 moralinizi bozmak istemem ama doktorunuz fototerapi önermedi mi?biz 14 ile fototerapiye yatmıştık.çok zor oluyor lohusa haliyle sarılık çok iyi bilirim.bol bol emzirin sütünüz azsa şimdilik mama takviyesi verin aç kalmasın.gece özellikle bir buçuk saati geçmesin emzirme aralığınız.gece beyaz florasan ampul açık yatın demişti bizim doktorumuz.
Srfe3 Hakaninannesi galiba p.tesi günü değerini tekrar ölçecek sonra tedavini uygulayacak tabi hafta sonu yükselme olmazsa. Bol bol veriyorum sütü mama vermekten de çekinmiyorum yeterki iyi olsun diye.
Berfin_Atar Srfe3 Ayni hataya bende izin verdim dusunemeden malesefki benim kaynanamla eltimde zorla sutumun yetmedigini gogus ucumun cikmadigini dile getire getire zorla mama verdiler ilk 4 gun benim kizim alismadi hatta bazen emzik bile kabul etmiyo ilk zamanlar mama yuzunden gogsumu almadi tas gibi oldu agri yapiyodu ilerleseymis mastit olascakmisim az kalsin hic kimseyi dinleme canim sen surekli gogsunu ver 2 aylik olana kadar 1 saattde bir ver ben hala oyle yapiyorum cunku sarilik tehlikeli daha cok kucuk olduklari icin gecip de tekrar sarilik olurlar ise bebek sariligi olmuyor o normal sarilik oluyor ve cigere bobreklere de sicrayabiliyor 2 aylik olana kadar 1 saatde bir sirayla gogsunu ver ve sariligi dusene kadar dedigim gibi sekerli su yararini gorursun canim zararini drgil 🤗
gulay_candemir Srfe3 Benim bebeğim de olmuştu değerleri 16 oldu doktorumuz sık sık emzirmemi tavsiye etti bir sonraki gün gittiğimizde düşmüştü eğer mama veriliyor saniz saat başı az az verin değerleri düşer inşaallah
Srfe3 gulay_candemir teşekkür ederim süt de veriyorum geceleri sadece mama veriyorum. InsaAllah bizim de gittiğimiz de düşmüş olur
Baybymucize Srfe3 başka bir sebebi olabilir mi acaba premetüre bebeğim olduğu için anne sütü veremedim çok üzülüyorum bebekler çok nazik acaba sağıp ne kadar çıktığına baksanız bende ilk verdim 5ml bile çıkmıyor Muş mama verdik tabi kesildi sütüm şekerli su vermeyin her bebek aynı olmayabilir doktorunuza danışın sarılık Işık tedavisi görerek geçirdi minik kuzum da