Pamuguum canım şu şekilde madde madde yazayım yaptıklarımı
💘kalorifer peteklerine çift yönlü bant yapıştırdım üstüne oyuncakları yapıştırıyoruö onları çekiyor her eline aldığının adını veya rengini söylüyorum eğer bir hayvan alıyorsa önce adını sonra çıkardığı sesi taklit ediyorum ardından onun yapmasını bekliyorum mesela “bu köpek, hav hav hav, hadi Hamza sende yap” şeklinde..
💘 Bir ayakkabı kolisine delik açtım onun içine küçük hayvanlarımızı, bultak şekillerimizi ve oyuncakların içindeki küçük parçaları koyuyorum, bazen içine atmaca oynuyoruz bazen de içinden çıkarmaca.. Yine aynı şekilde her çıkardığı şeyi söylüyorum mesela “kırmızı daire, yeşil top” gibi
💘 Duyusal sepet yapıyorum hergün
O da şu şekilde;bir sepetimiz var içine hergün farklı bir renk seçiyorum mesela bugünün rengi kırmızıydı. Evde kırmızı olan onun içinde tehlikeli olmayan ne varsa koyuyorum. Kapya biber, cüzdan, biblolar, makyaj fırçam işte o an kırmızı ne bulduysam
İçinden çıkanlara dokundukça zaten dokun hisset yöntemiyle öğrenmiş oluyor mesela makyaj fırçasını eline alıyor uzun süre inceliyor yüzüne sürüyorum yumuşak, sert bunlarla tanışmış oluyor hepsinin rengi aynı olduğu o renge odaklanıyor aynı zamanda o rengi öğreniyor.. Bazı anneler bunu İngilizce yapıyor yani içinden çıkanları İngilizce telaffuz ediyor o da mantıklı bence
💘 Müzik kutumuz var
Evde kendim yaptım.. Bir küpün her bir yüzüne bir şarkıyı yazdım
Otobüsün tekerleği
Ali babanın çiftliği
Arkadaşım eşşek vs vs hangilerini biliyorsanız bence erik dalı gevrektir bile yazılabilir 😂 havaya atıyoruz düştüğünde hangi şarkı varsa onu söylüyoruz beraber ama +12 bir oyun bence bizim ki pek alışamadı genelde küpü oynuyor hep 😂
💘Hayvan şekilli oyuncaklarımızdan bir çiftlik kuruyoruz kendimize ve hayalimize göre konuşturuyoruz.. İNekleri OTLATIYORUZ, ördekleri yüzdürüyoruz, atları koşturuyoruz beraber ve çok hoşuna gidiyor
💘Dokun Hisset kartlarımız kesinlikle şiddetle tavsiye ederim.. Kabartmalı şekilde aldığı kartdaki o nesneyi hissetmesi için.. Mesela kot pantolon koymuşlar ve gerçekten kumaş eklemişler karta.Keçi koymuşlar keçinin kıllarını eklemişler resmen çok güzeller 😍 istersen bizdekinin fotoğrafını da atabilirim. Gün içinde onlara bakıyoruz ama şuan sıkıldığı için 1 ay falan saklamayı düşünüyorum.
💘 Ve en sonuncusu ki bence en önemlisi.. KİTAPLAR 📚
Kitaplar bizim canımız.. 4 aylıktı beraber kitaplara bakmaya başladığımızda
Parıltı yayınlarının BEN KİMİM.? serisini aldım ona…
İlk zamanlar yatmadan önce ve uykudan uyanınca beraber resimlerine bakardık konuşurdum işte şu hayvan şunu yiyor şu meslek şunu yapıyor gibi oradaki resimlere bakarak.. Şimdi büyüdü oturuyor kitapların sayfalarını kendisi çevirebiliyor ve beni taklit edercesine mırıl mırıl kendince sesler çıkarıyor 😍😍 2 gün önce E bebekten yeni kitaplar aldım istersen onların da fotoğrafını da atabilirim..