yuhibu1920 geçmiş zamanla bug0n0 karşılaştırmak çok doğru değil ne yazık ki. İhtiyaçlar değişti, dönemler değişti, hayat şartları, yaşam stilleri değişti, yeni araştırmalarla yeni bilgiler öğrenildi, tıp gelişti, bilim gelişti, eski bilgiler, geleneksel yöntemler değişti. O yüzden eskiden biz sizi böyle büyüttük diyerek, araştırılıp tazelenmiş yeni bilgileri küçümseyenlere lütfen kulak asmayın. Sallamak zararlı elbette, kolik dönemlerinde bebeklerin anne karnındaki hareketleri simüle eden salınımlardan bahsetmiyorum. Bebek ihtiyaç duyduğunda kucaklanıp minik salınımlar yapılmalı rahatlatmak adına, ama harala gürele sallamak beyin, kafa, kulak, omurları için sağlıksız. Zararsız diyenlere aldırmayın.
Meme de uyutmak kısmına gelirsek, o da bir destek. Desteklerden olabildiğinde sıyrılın. Bu bir süreç, iki günde olmaz ama bebekler biz ebeveynlerden daha çabuk uyum sağlıyor yeni alışkanlıklarına. Bir iki haftada çözülmeyecek sorun değil.
Mutlaka bir akiam rutini oluşturun. Beslenme ve uyku ilişkisini ortadan kaldırın. Mesela ilk önce besleyin, sonra ılık bir duş aldırın, masaj yapın, ışıklstı kısın, ninni açın, kitap okuyun, yanına uyku arkadaşını koyun, yatağında pışpışlayın gibi. Yemekle uyku arasına mutlaka bir başka eylem koyun. Rutini her akşam aynı saatte gerçekleştirin. Bir süre sonra bebek, rutine başladığınızda uykuya şartlanmış olduğu için, uyku vaktinin geldiğini anlayacak.