6 aylık bir kızım var. Doğduğundan beri sallayarak uyutuyorum. Son zamanlarda uyuduktan sonra biraz hareket etse bile sallanıp geri uyumak istiyodu ve bu yorucu olduğu için desteksiz uyutmaya karar verdim. 🤭
• İlk gün gece uykusu saatine kadar onu yordum sonra güzel bi duş aldırdım, emzirdim ve beşiğine koydum. O gün duş aldığı ve yorulduğu için desteksiz ve uzun uyudu. 👍
• 2. gün yine uyku saatine yakın bakımlarını yaptım, emzirdim beşiğine koydum ve yarım saatte uyudu. Gece 5 kere kalkan bebeğim artık en fazla 2 kere kalkmaya başladı 🙏
• 3. Gün nedense biraz huysuzlandı, 1 saat boyunca beşikte mızmızlandı, ben hiç beşiğinden almadım, sadece yanında durdum. Sonra baya ağlamaya başladı bende tişörtümü çıkarıp kokusunu alacak şekilde eline verdim ve anında uyudu 🤭🥰 Ve bu yöntemle baya yol katettik🙏
Yani sizde eğitim vermek isterseniz ilk gün bebeğinizi yorup sonra rahatlatarak başlayın. Her bebek farklıdır. 1 saatte olsa 2 saatte olsa mızmızlanıp en sonunda uyuyacaktır. Ama deli gibi ağlarsa tabiki öylece durmayın, onu sakinleştirmeye çalışın (beşiğinde). Elini tutarak, saçını okşayarak. Siz ne kadar sabırlı ve sakin olursanız bebeğiniz de bi o kadar rahat olacaktır. Bebek kendi kendine uyumayı öğrendikçe uyku süreleri uzayacak☺️ Emerek uyuyan bebekler için benim yaptığım gibi, o gün üzerinizde olan kıyafeti bebeğinizin eline verin, sizin kokunuzu alınca rahatlayacaktır. En önemli şey sabır ve azim 🙏💪 Hadi kolay gelsin 😂🥰🙋🏻♀️