Nnur Kızdığınız için yapıyor ya zaten sınırlarınızı deniyor ☺️ Biraz rahatlamanız gerek sanırım. Yapma, hayır, dur kelimelerini ne kadar çok kullanırsanız etkisi o kadar azalır ve sonunda siz sinir olursunuz sadece. Eğer gerçekten tehlikeli olan bir şeyi yapmak istemiyorsa bırakın yapsın. Hevesi geçince bir daha yapmayacaktır. Ama kendine zarar verecek bir şey yapmak istiyorsa o zaman engelleyin nedenini ve sonucunu anlatın. Çocuğunuz konuşuyor mu bilmiyorum ama konuşmaya başlayınca genelde bu halleri azalıyor iletişime rahat geçebildikleri için. O zamana kadar bağırmamaya çalışın. Siz bağırdığınızda çocuk korkuyor ve beynine tehlike altında olduğunun sinyali gidiyor. Tehlike altında olduğunu hissedince sizin söylediklerinizi duymuyor, hatasını anlamıyor. Anlamadığı için öğrenemiyor ve başka bir zaman yine tekrarlıyor. Bir süre sonra bilerek kızdıran, bağırmak zorunda bırakan, her şeyi inadına yapan bir çocuğa dönüşüyor. Siz ise çocuğun gözünde korkulan, ne yaparsa yapsın memnun olmayan, hatasını kollayan, yetersiz olduğuna inandıran bir duruma geliyorsunuz. Çocuğunuzun size ve kendine olan güveni azalıyor. Burada ilk adımı atması gereken her zaman sizsiniz. Siz sakinleşeceksiniz. Doğruyu korkuyla değil kendi isteğiyle yapması gerektiğini siz öğreteceksiniz ona.