Tehay Tam tersine çok çok artıyor. Önemli olan sağmayı bilmek. Misal oğlum 9 aylıkken sütüm tamamen kesildi. Abartmıyorum, tamamen. Memeyi sıkıyorum çıkmıyor, sağıyorum çıkmıyor ama pes etmedim. Her iki göğsümü de on beşer dakika sağdım sık sık. O kadar sağmama rağmen ilk gün, gün boyu toplam 20 ml bile çıkmadı. (Normalde gece uykusunda emzireceğim zaman göğüslerim taş gibi sertleşmiş olurdu)2.gün sağmaya devaö ettiğimde biraz daha fazla , 3. gün daha fazla ama sadece sağarak sütü getirebiliyordum. Memede süt birikmiyor asla. 4.gün biraz daha fazla süt sağdım ve o gece oğlum emmek istediğinde göğüslerim yine sertleşmişti ve süt birikmeye başlamıştı. Sağdığımda tek memeden 100 ml çıkacak kadar arttı süt. Oğlumda ara ara meme reddi yaşıyorum. Bu durum 3 kez başıma geldi. Üçünde de sağarak artırdım. Artık günde en az bir kez mutlaka sağıyorum. Tabii bu süreçler boyunca sadece sağım yapmadım. Boş memeyi emmek istemeyen, bağırıp çağıran oğlumu, zorla, hoplata zıplata, kucakta gezdirerek vs. emzirmeye devam ettim. Sabır çok önemli. Şunu da söyleyeyim. Benim kayınvalidem görümcem 6 aylıkken tekrar hamile olduğunu öğrenmiş ve görümcemi emzirmeyi bırakmış. Sonra o bebeği aldırmış. Bir daha da görümcemi emzirmemiş. Sonra annesi bu çocuğu niye emzirmiyorsun, diye kızmış kendisine.(Görümcem 1 yaşına gelmiş.) Kayınvalidem de artık sütü olmadığını söylemiş. Olsun, emzir sen, süt yeniden gelir, demiş anneanne. Nitekim 1 yaşında tekrar emzirmeye başlamış kızını ve sütü yeniden çoğalmış. Yani süt aslında hep var. Süt kanallarını çalıştırmak lazım sadece. Sabır ve düzenli sağım çok önemli. Bu arada bir de kızım var, 27 ay emzirdim. Ondan da var bu konuda tecrübem. Siz de bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alın, bol sütlü günleriniz olsun inşallah.💕