efaenda2161 Arkadaşlar kormayın bit uzmanı geldi 😁 Çocukken 1 kere, 30undan sonra 2 kere bitlenmiş biri olarak söyleyeyim o kadar da korkulacak bir şey değil. Çocuklarla çalışıyordum. Tabi sevgi, şefkat, sarılma, yanaşma her şey var. Temiz, kuru, ince telli ve düz saça (aynı benimki) miss gibi tırmanarak çıkıyorlar. Yağlı, pis saça daha zor tutunuyorlar. Ben bizzat saç telimden pıtı pıtı yukarı tırmanan biti gördüm. Tek bitlenen de ben oluyordum anaç mizacım sağolsun. Neyse uzatmadan konuya giriyorum. İlk yetişkin bitlenmemde anlamadım. Kafamdan siyah siyah yumurtalar çıkıyormuş da ben çocuklar kafama kum attı plajda sanıyordum 🤮Neyse piyasadaki tüm ilaçları denedim. Kafa derim davul derisi gibi gerildi ama benim bitler kırılacaklarına güçlendiler bağışıklık kazandılar. Bu iş tek yıkamayla çözülmüyor. Çünkü yetişkinler yumurta bırakıyor ve ordan bebek bitler çıkıyor. Onları da maalesef bebekken yumurtlamadan yok etmek gerekiyor. Giydiği üst kıyafetlerden, yastık kılıflarına kadar kaynar suyla yıkamak gerekiyor. Son 15-20 günde giydiklerini üstleri bir leğene koyun. Hepsinin yaka kısımları yukarı gelsin kaynar suyu boşaltın soğuyana kadar bekleyin. Sonra makineye atın. Yıkanmayacak şeyleri poşete geçirip 15-20 gün havasız tutun. Kullanmayın. Bu süreçte belirli kıyafetler, eşyalar belirleyin ve sadece onları kullanıp yıkayın.
İlaç meselesi bitleri boğarak öldüren ilaçları kullanın. Sıkıp, sürüp hatta poşet geçirin kafanıza. Şampuan kullanmayın uzun saçta işe yaramıyor. Bekleme süresi bitince Bit tarağıyla güzelce tarayın. Hatta eğer saç uçları kuru kaldıysa yağ sürün saç uçlarına ve en önemlisi bu işlemi 10 gün hatta 8 günde( tam hatırlayamadım) bir tekrarlayın. İlki yetişkinleri öldürmek için, ikincisi yumurtadan çıkanları, üçüncüsü ise tedbir amaçlı. Bakın 8 gün sonra yine varsa yine yapın.