DilarAykut süt parası siz çalışmıyorsanız eşinizin maaşına yansıyor 232 tl civari, doğum parası ise aile ve sosyal politikalar bakanlığına başvuruda bulunuyorsunuz 305 tl , bu parayıda kendiniz postaneden kimliğinizle imza karşılığı alıyorsunuz , başvurudan sonra 40 gün içerisinde yatması lazım . (Eşiniz devlet memuru ise çalıştığı kurum başvuru yapabilir) .