Ebrarminos öncelikle bence çayı yıkamayın, tüm lezzeti asıl orda kaçıyor :)
Suyunuzu kaynatın, bu esnada üst demliğe çayınızı koyun. Ben demli sevdiğim için normal günlük çaydanlığa 3 kaşık çay koyuyorum, büyük çaydanlığa da 6 kaşık koyuyorum. Siz dem sevme oranınıza göre ayarlarsınız.
Çay suyu kaynadıktan sonra hemen kaynar şekilde çayın üzerine suyu dökmek çayı haşlamak demektir. O yüzden dem suyunu kettleda kaynatıp, sonra biraz ılımasını bekleyip öyle döküyorum çayın üstüne. Sonra altını kısıp bi 15-20 dakika demini almasını bekliyorum. Çay demini aldıkça çöker zaten demliğin dibine.
Tomurcuk çay kullanmıyorum, poşet çay da kullanmam hiç. Lipton veya Çaykur 42 Tiryaki çayı bizim favorilerimiz :)