Fitifiti iyi de bir besin sizde rahatsızlık yaratabilirken bir baskasinsa yaratmiyor olabilir..insanların envai çeşit besine alerjisi var. ancak bu o besin ya da besin grubunun zararlı ya da yararsız olduğu anlamına gelmez ki. sizde bir sorun olduğu anlamına gelir. laktoz intoleransı olan varsa (bende var mesela ve gayet de bu ürünleri rahat rahat tüketiyorum), laktozu inhibe edilmiş ürünleri kullansın. yazılanları okuyan da zannediyor ki laktoz intoleransından değil kanserden bahsediliyor. fıstığa alerjim var, yiyemiyorum demek varken, fıstık sağlığa zararlı demek ne kadar makulse, süt ve süt ürünlerine sallamak da o kadar makul bana gore 🤷♀️
konu ile ilgili yapılmış çalışmaların meta-analizini yapan uluslararası bir çalışmanın sonuçlarını da okudum yani bizim doktormuzda karsi ama sanki ne populerse kna megil ediyoruz bu konuda da hekimlerde insnlarda ayrilmis durumda
Bir kac yabanci makale okuduk esimle ing.niz varsa sizinlede paylasayimm
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.3402/fnr.v60.32527
kapsamlı meta-analizler, yani yapılmış deneysel ve gözleme dayalı çalışmaların sonuçlarının değerlendirilmesiyle elde edilen sonuçlar açık ara süt ve süt ürünlerinin tüketilmesinin faydalı olduğunu, bazı olumsuz etkileri olabileceğini, ancak bunların ciddi sağlık sorunlarına ve ölüm sebebi yaratacak sorunlara neden olmadığını ortaya koyuyor.varsa eger paylasirsaniz bende sevinirim…