Glsm28 her bebeğin ve çocuğun kendini tanıma, keşfetme evresi vardır. Ben kızımda henüz bu tarz eylemler gözlemlemedim ama olsa bile asla korkmam, tepki vermem, kızmam.
Mümkün olduğunca ilgisini farklı bir şeye çekmeye çalışırım. Bu şekilde de zamanla unutur. Tepki vermek her zaman her konuda yanlıştır. İşi inada bindirebilir, yasak bir şey olduğunu düşünerek sizden gizli yapmaya çalışabilir ve asıl aklı erdiğinde bu düşünceleri kalıcı olur.
Mümkün olduğunca tepkisiz kalmak her konuda en doğrusu. En basit örnek, kızım inanılmaz diş gıcırdatıyordu ve gerçekten çok rahatsız edici bir ses çıkıyordu. Dişlerini gıcırdattığı zamanlarda ilgisini farklı bir yöne çektim, hiç “yapma, dur” demedim. 2-3 gün içinde bu davranışı kesti. Bu basit bir örnek ama mantık hepsinde aynı olmalı :)