Lykia bu söylediğiniz şeyler ikisiyle de ilgili diye düşünüyorum. Öncelikle elbette çabanız. Takdir ediyorum. Şimdiki çocukların çoğu bunları yapabiliyor. Maalesef üstün zeka için uygun değerlendirme 3 yaştır. Henüz bir merkeze götüremezsiniz. Sınıf öğretmeniyim bu arada. Her sene de mutlaka bir iki öğrenci denk gelir. Öncelikle zeka farklı bir konu. Üstün zekalılae genellikle bir ya da birkaç konuda çok iyi olup diğer yönlerini geliştirmekte zorlanırlar. Bir taraf çok önde giderken diğer taraflar o kısımlara yetişmekte zorlanır. Bu sefer çocuk da tutarsızlıklar başlar. Hiperaktivite şeklinde hırçınlık olarak gösterebileceği gibi sosyal ilişkilerde tutukluk ilişki kuramama giibi etmenler de görüşebilir ve çok çekingen de olabilirler. Bazı çocukların sosyal zekaları çok yüksek de olabiliyor ama akademik bazı konularda anlaşılamayaniliyorlar. Bir kız öğrencim vardı. Tamamen hayal aleminde yaşıyordu çok sakindi. Burda önemli olan çocuğunuzun dengeli zeka gelişimini desteklemeniz. Biz genelde veliler övünür üstün diye. Bu övünülecek virşey değildir. Aksine ailelere önür boyu sürecek bir eğitimdir. Çok zordur. Çocuğunuzu gözlemleyin. Eksik olduğu alanlar var mı? Diğer akranlarından geride olduğu bir alan. Ama dediğim gibi bu ilginizden dolayı bu şekilde olabilir. Bu yaşlarda gösterilen doğru ilgi zekayı arttırdığı da kanıtlanmıştır. Üstün zekalı çocuk kimse ilgilenmese dahi kendini belli eder. Kimse öğretmese konuşmasa dahi okumayı sökebilir, hesaplama yapabilir. Ama hiç konuşmaya da bilir. Yani bunlar uzmanların doğru yönlerdirmesiyle oluyor. Eğer siz bundan şüpheleniyorsanız 3 yaşında bir merkeze gidip destek isteyebilirsiniz. Ve size ilk söyleyecekleri şey bunu aala çocuğunuzla paylaşmayın olacaktır. Bu çocuklar asla diğer çocuklardan farklı olduklarını bilmemelidirler