Wolverine zeynep_krktk kendini üzme bence 2 yaş altı bebeklere otizm teşhisi doktorlar bile koyamiyorken ebe nereden bilecekmis. Sakin ol zaten gidecekmissin yarın doktora. Hersyley yolunda bence ✓
zeynep_krktk GoGirl Biz daha önce kayınvalidemlerle aynı evde oturuyoduk gelenimiz gidenimiz çoktu oğlum daha küçüktü 5 6 aylıkken artık kalabalıktan çok huzursuz oluyodu çok ağlıyodu öyle izletmeye başlamıştım
GoGirl zeynep_krktk dur bakalim Allah esirgesin ebenin uzmanlik alani degil bu siz goturun doktora guzel haberler alirsiniz insallah
zeynep_krktk Aysgl1 Babasına baba diyor ama bana hitap etme şekili yok genelde hep benden bi şey istiyor
Aysgl1 zeynep_krktk zannetmiyorum değildir çünkü otizmli çocuklarda bebeklikte konuşma hiç olmuyor anne dememesine takılmayın benim kızımda toplasanız 3 kere anne dememiştir hep baba , dede , mama , meme ☺️
Aysgl1 zeynep_krktk o zaman yürüteç yüzündendir korkmayı benm kızım da 17 aylık bazen parmak ucuna basıyor bende yürüteç kullanmak istemiyordum normalde ama annemler bi hevesle almışlar günde yarım saat bindirsem de işte yinede böyle şeylere yol açabiliyor
Furug Aysgl1 kendini bilincsizce atma var mi? Mesela aciyacagini bilmeyerek kafasini vurmasi? Siz seslendiginizde de bakmiyor mu? Belki ilgilenmiyordur.döndürme hareketlerini takintili sekilde yapiyor mu? Bunlar yoksa dikkat daginikligi olabilir ben anlattiklarinizdan otizmi cikartmadim..ama anlatmadiginiz baska bir sey var mi bilmiyorum.yani otizmden suphelenmek icin bu belirtileri yapmasi gerekir.isaretleme yapiyor mu komut aliyor mu? Hatta anlattiklariniza gore bir sorun bile yok.ebeye de sinir olduk isguzar bu pandemide belkide bosuna gideceksiniz
zeynep_krktk Furug Hayır kendine zarar vercek bi şey yaptıgını hiç görmedim örnek veriyim mesela buz dolabını açtıgı zaman hayır diyip geri kapatıyorum eliyle yüzünü kapatıp ağlama gibi sesi çıkartıp sonra unutuyo dönen bir oyuncak vardı mesela onu dikkatli izlemiyo ama dönmesine çok gülüyodu birde oğlumun kulağı çok akıyor onun içinde doktora götürmüştüm belki ilaç verirler diye su kaçtıgı için akar demişti ilaçda vermedi doktoru her banyodan sonra iyice kurularım ama akmaya devam ediyo acaba adına o yuzdenmi tepki vermiyo duymuyo desem başka bi odada bnm sesimi duysa hemen yanıma gelir
Mircan Arc1993 kimseyi korkutmak istemem canım her çocuğun gelişimi ayrıdır ama yeğenim otizim herşeyi çok geç öğrendi emeklemeyi oturmayı yürümeyi tuvalet eğitimini herşey çok geçti
zeynep_krktk Furug Götürdüm bugün doktorda bir sürü sordu cevapladım oğlumla oynadı izledi otizmli bir çocugun yapamayacağı şeyleri yapabiliyo bana göre ben otizimden şüphelenmiyorum sosyal uyaran eksikliği olarak gözlemledim ama takipte olucaz dedi eğitici aktiviteler yapın birlikte televizyon telefon vs hayatınızdan çıkarın dedi ince motor becerileri yaşıtlarına göre biraz geride dedi yapabildiklerini öğrendiklerini kayıda alın dedi bir dahaki ay yine bekliyorum dedi
Furug zeynep_krktk dedigim gibi tedbirinizi aldginiz surece her sey duzelecek insallah yeter ki siz bilincle ilerlemesini saglayij surecin .evmis olsun sevindim cok ciddi bir sey olmamasina
Deletedmom5447 zeynep_krktk adına hic mi bakmuyor. Benim oğlumda 18 aylik adına bakıyor ama bazen bi isle meşgule veya tv ye falan daldılar benimkide bakmaz
zeynep_krktk Deletedmom5447 Aynen genelde hep böyle denk geldi doktor seslenince baktı doktor oğluma cee yapıp falan güldü oynadı doktorla
zeynep_krktk Deletedmom5447 Çocuk gelişim testinede soktular orda başka bayan bi doktor küpler verdi küplerle oynadı dizdi boşaltma doldurma oynadılar birbirine vurma falan o çeşit şeyler yaptılar rapor yazıp psikiyatri doktoruna gönderdi devlet hastanesine gittiğim halde çocuk doktorlarından ilk defa çok memnun kaldım çok güzel ilgilendiler