Janss Hani bebeğin uykuya dalarken yanında olmak ve pışpışlayarak, emzirerek vs destek olmak demişsiniz ya... İşte ben bebeğime aynen böyle uyku eğitimi verdim. Yani bu da bir uyku eğitimidir. Postu yazarken ise uyku eğitiminin hiçbir şekilde yapılmaması gerektiği gibi bir anlam çıkmış. O nedenle katılmıyorum diye yazdım ben de.
Yani dakikalarca ağlatıp yorulmasını ve uykuya dalmasını sağlamaya ben de karşıyım. Böyle bir uygulama da hiç yapmadım. Ama uyku eğitimini doğru olduğunu düşündüğüm yollarla yaptım. O yatarken elini tutarak, ninni açarak, ağrısı veya gazı olduğunda kucakta pışoışlayarak... bu tarz yöntemlerle alıştırdım kendi kendine uyumaya. Ama ağlamadığı sürece kucağa da almadım yani. Ağlarsa sakinleştirip geri koydum. Bebek bu şekilde öğreniyor nasıl uykuya dalacağını.
Bir de oda ayırmanın doğru olmadığını yazanlar olmuş. 3 aylıkken kendi odasında ve yatağında yatırmaya başladım. Bebeğimle iletişimim çok kuvvetlidir. Her yerde gözleri beni arar. Ama bebek bile olsa tek başına yapabildiği şeyler olduğu için özgüvenli yetiştiğini düşünüyorum. O daha bebek deyip geçmemek lazım. Her şey 0-3 yaş arasında bebeğe yerleşiyor. Oda ayırmak demek onu bir kenara tek başına atmak demek değil. Uykuya dalma süresinde bebeğinizin yanındasınız sonuçta.