Egeliii genelinde yöntem bu sanıyorum, bazıları da ağlatmadan uyku eğitimi verdiğini yazıyor ama içerikleri hiç merak etmiyorum açıkçası… bebeğim doğduğunda neredeyse tüm gün uyuyordu her bebek gibi ama ufak bir an öylece etrafa baksa dahi annem/kayınvalidem hemen uyutmamı, sallamamı vs söylüyordu. Tecrübe konuşuyordu elbette ama sadece etrafı izleyen bir bebeğe uykuyu dayatmak bana sacma geldi ve yapmadım. Hep kendisi uyudu, sonra zaman zaman aylara göre uyku düzenlerine baktığımda doğru yolda olduğumu gördüm. Bebeğimi 1 kere sallamadım, 1 kere pışpışlamadım ya da farklı bir destek vermedim uykusu olduğunu anladığımda oyunu ya da göz temasını keserek rahat bıraktım ve kendi kendine uyudu. Bebekler o kadar muhteşem varlıklar ki fırsat verdiğimizde bize dertlerini inanın anlatabiliyorlar, gereksiz müdahalelerle ya da ‘tecrübelere’ gösterdiğimiz hassasiyetle biz onların düzenlerini bozuyoruz🐣